Ranking „CSR 24/7” ocenia społeczną odpowiedzialność polskich firm. Grupa Lotos od dwóch lat zajmuję czołowe miejsca w klasyfikacji. W ubiegłym roku była liderem rankingu, a tym roku zajęła drugie miejsce – dowiedział się portal nettg.pl z informacji przekazanych przez Marcina Zachowicza, rzecznika prasowego paliwowego koncernu.
W rankingu oceniającym społeczną odpowiedzialność polskich firm Grupa Lotos zajęła miejsce wicelidera. Było to drugie podsumowanie badania wiarygodności działań odpowiedzialnego biznesu (CSR) wśród polskich firm.
Metodologia badania obejmowała ocenę działania grupy w 7 obszarach: przejrzystość i komunikacja, ład korporacyjny, relacje z interesariuszami, odpowiedzialność wobec środowiska naturalnego, odpowiedzialność ekonomiczna, społeczeństwo oraz zasoby ludzkie.
Ranking powstał w oparciu o najnowszą wersję metodologii GRI – ogólnoświatowej organizacji promującej najwyższe standardy pozafinansowej sprawozdawczości.
Lotos z wynikiem 67 proc. zajął miejsce wicelidera polskiego rankingu. Najlepsza polska firma osiągnęła niewiele więcej – 69 proc., natomiast średnia firm z sektora energetycznego wynosiła w tym badaniu 41proc., choć średnia wszystkich polskich firm uczestniczących w badaniach wyniosła tylko 30 proc.
– Cieszymy się z równie wysokiego miejsca co przed rokiem, zwłaszcza że w obiektywnej ocenie na podstawie publicznych informacji, objęto zdecydowanie większą liczbę polskich firm, niż przed rokiem. Nasza wspólna praca jest doceniania przez otoczenie. Konsekwentnie i odpowiednio realizowana w firmie strategia społecznej odpowiedzialności przynosi wymierne rezultaty. Staramy się to podkreślać poprzez odpowiednie informowanie, raportowanie oraz udział firmy w najważniejszych światowych i krajowych przedsięwzięciach firm odpowiedzialnych społecznie – komentuje Jowita Twardowska, dyrektor ds. administracji, komunikacji i CSR w Grupie Lotos SA.
Od 2009 r. koncern bierze udział w pierwszym w Europie Środkowo-Wschodniej indeksie przedsiębiorstw odpowiedzialnych społecznie – RESPECT Index. Spółka należy także do międzynarodowej organizacji Global Compact, powołanej z inicjatywy Sekretarza Generalnego ONZ, która propaguje zasady związane m.in. z przestrzeganiem praw pracowniczych, wspieraniem ochrony środowiska czy przeciwdziałaniem korupcji. Lotosjest także partnerem strategicznym Forum Odpowiedzialnego Biznesu. To pierwsza i jedyna organizacja pozarządowa w Polsce, która na szeroką skalę zajmuje się upowszechnianiem idei społecznej odpowiedzialności biznesu.
W październiku 2009 r. koncern otrzymał nagrodę w konkursie „Firma Dobrze Widziana” W kwietniu ubiegłego roku w ogólnopolskim rankingu „CSR 24/7” oceniającym społeczną odpowiedzialność firm zajął pierwsze miejsce. W lipcu 2009 r. spółka wydała raport dotyczący społecznej odpowiedzialności. Publikacja była pierwszym raportem wśród firm z całkowicie polskim kapitałem, który powstał w oparciu o najnowszą wersję wspomnianej metodologii GRI.
Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.