REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTAC./NIEROTAC. STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA370x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - TOP]
19 maja 2010 14:00 : : autor: Md - nettg.pl 1.4 tys. odsłon

Lotos doceniony w rankingu CSR 24/7

Lotos od 2009 r. koncern bierze udział w pierwszym w Europie Środkowo-Wschodniej indeksie przedsiębiorstw odpowiedzialnych społecznie – RESPECT Index
fot: lotos.pl

Ranking „CSR 24/7” ocenia społeczną odpowiedzialność polskich firm. Grupa Lotos od dwóch lat zajmuję czołowe miejsca w klasyfikacji. W ubiegłym roku była liderem rankingu, a tym roku zajęła drugie miejsce – dowiedział się portal nettg.pl z informacji przekazanych przez Marcina Zachowicza, rzecznika prasowego paliwowego koncernu.

 

W rankingu oceniającym społeczną odpowiedzialność polskich firm Grupa Lotos zajęła miejsce wicelidera. Było to drugie podsumowanie badania wiarygodności działań odpowiedzialnego biznesu (CSR) wśród polskich firm.

 

Metodologia badania obejmowała ocenę działania grupy w 7 obszarach: przejrzystość i komunikacja, ład korporacyjny, relacje z interesariuszami, odpowiedzialność wobec środowiska naturalnego, odpowiedzialność ekonomiczna, społeczeństwo oraz zasoby ludzkie.

 

Ranking powstał w oparciu o najnowszą wersję metodologii GRI – ogólnoświatowej organizacji promującej najwyższe standardy pozafinansowej sprawozdawczości.

 

Lotos z wynikiem 67 proc. zajął miejsce wicelidera polskiego rankingu. Najlepsza polska firma osiągnęła niewiele więcej – 69 proc., natomiast średnia firm z sektora energetycznego wynosiła w tym badaniu 41proc., choć średnia wszystkich polskich firm uczestniczących w badaniach wyniosła tylko 30 proc.

 

– Cieszymy się z równie wysokiego miejsca co przed rokiem, zwłaszcza że w obiektywnej ocenie na podstawie publicznych informacji, objęto zdecydowanie większą liczbę polskich firm, niż przed rokiem. Nasza wspólna praca jest doceniania przez otoczenie. Konsekwentnie i odpowiednio realizowana w firmie strategia społecznej odpowiedzialności przynosi wymierne rezultaty. Staramy się to podkreślać poprzez odpowiednie informowanie, raportowanie oraz udział firmy w najważniejszych światowych i krajowych przedsięwzięciach firm odpowiedzialnych społecznie – komentuje Jowita Twardowska, dyrektor ds. administracji, komunikacji i CSR w Grupie Lotos SA.

 

Od 2009 r. koncern bierze udział w pierwszym w Europie Środkowo-Wschodniej indeksie przedsiębiorstw odpowiedzialnych społecznie – RESPECT Index. Spółka należy także do międzynarodowej organizacji Global Compact, powołanej z inicjatywy Sekretarza Generalnego ONZ, która propaguje zasady związane m.in. z przestrzeganiem praw pracowniczych, wspieraniem ochrony środowiska czy przeciwdziałaniem korupcji. Lotosjest także partnerem strategicznym Forum Odpowiedzialnego Biznesu. To pierwsza i jedyna organizacja pozarządowa w Polsce, która na szeroką skalę zajmuje się upowszechnianiem idei społecznej odpowiedzialności biznesu.

 

W październiku 2009 r. koncern otrzymał nagrodę w konkursie „Firma Dobrze Widziana” W kwietniu ubiegłego roku w ogólnopolskim rankingu „CSR 24/7” oceniającym społeczną odpowiedzialność firm zajął pierwsze miejsce. W lipcu 2009 r. spółka wydała raport dotyczący społecznej odpowiedzialności. Publikacja była pierwszym raportem wśród firm z całkowicie polskim kapitałem, który powstał w oparciu o najnowszą wersję wspomnianej metodologii GRI.

 

Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.

REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM]
Więcej z kategorii
REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
REKLAMA 900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
Komentarze (0) pokaż wszystkie
  • ZHAMJ
    user

REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
CZĘSTO CZYTANE
Górników w kopalni będzie o połowę mniej. Dokąd trafią?
19 grudnia 2024
33.6 tys. odsłon
NAJPOPULARNIEJSZE - POKAŻ
NAJPOPULARNIEJSZE - POKAŻ
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - UNDER]