Karl Strecke, prezes General Motors Europe, zapowiedział, podczas spotkania z związkami zawodowymi, że w najbliższym czasie nie będzie zwolnień pracowników General Motors w gliwickim zakładzie koncernu - dowiedział się portal nettg.pl z informacji przekazanych przez śląsko-dąbrowską Solidarność. Europejska Rada Zakładowa GM rozpoczyna walkę o uruchomienie produkcji Chevroletów w Europie. Polska fabryka ma szanse na produkcję modelu Cruze.
- Utrzymanie poziomu zatrudnienia gwarantują nam porozumienia podpisane w poprzednich latach. Karl Strecke zapowiedział, że nawet jeżeli sytuacja na rynku się pogorszy, zarząd będzie szukał innych rozwiązań, jak np. wykorzystanie gliwickich pracowników do uruchamiania nowych modeli w innych fabrykach koncernu, a po 2012 planuje się zwiększenie poziomu produkcji w naszym zakładzie - mówi Mariusz Król, przewodniczący Solidarności w General Motors Manufacturing Poland.
Zakładowa Solidarność prowadzi również w Europejskiej Radzie Zakładowej (EEF) GM negocjacje w sprawie zwiększenia wolumenu produkcyjnego pięciodrzwiowej Astry czwartej generacji. - Uzyskaliśmy w radzie akceptację dla tej propozycji. Jednak pod warunkiem, że zarząd GM spełni żądania EEF dotyczące wprowadzenia produkcji Chevroletów w europejskich fabrykach. Takie zapowiedzi padają od jakiegoś czasu. Mówi się np. o produkcji Chevroleta Cruze w Gliwicach, ale chcemy to mieć na piśmie. To bardzo ważny postulat dla wszystkich zakładów w Europie. Bo co z tego, że my spieramy się między sobą o wielkości wolumenów, kiedy ogólna liczba aut produkowanych na starym kontynencie spada - wyjaśnia Król.
Zdaniem przewodniczącego wprowadzenie produkcji Chevroletów do europejskich fabryk GM w krótkoterminowym okresie pozwoliłoby przetrwać kiepską koniunkturę gliwickiej fabryce dzięki zwiększeniu wolumenów na Astry, natomiast w dłuższej perspektywie wpłynęłoby na poprawę kondycji koncernu w całej Europie i na zwiększenie dostępności samochodów tej marki na kontynencie. - Dzisiaj moce produkcyjne europejskich fabryk są znacznie wyższe od liczby produkowanych samochodów. Wprowadzenie Chevroletów rozwiązałoby ten problem. Rozmowy na ten temat między EEF i zarządem GM Europe ruszą po nowym roku - mówi szef "S" w GMMP.
Podczas ostatniego posiedzenia EEF, które odbyło się w dniach 29-30 listopada, wybrano nowego szefa rady oraz nowych członków. Solidarność poszerzyła swój stan posiadania o dwóch nowych przedstawicieli. Do rady wszedł Mariusz Król oraz przewodniczący Solidarności w Isuzu Motors Polska Jacek Urbańczyk. Dotychczasowy przedstawiciel gliwickiej fabryki Robert Potempa został wybrany członkiem prezydium rady.
Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.