Wszystko wskazuje na to, że w Polsce w najbliższym czasie nie kupimy najtańszego samochodu świata Tata Nano. Marubeni Motors Poland, dotychczasowy dystrybutor marki Tata w naszym kraju, wycofał się z tej działalności - poinformował we wtorek 8 listopada Instytut Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar.
Marubeni Motors Poland sprzedawał indyjskie auta, w tym najtańszy na naszym rynku model Tata Indica. Spodziewano się też sprowadzenia Nano, najtańszego na świecie auta, po uzyskaniu europejskiej homologacji. Jednak dotychczasowy dystrybutor postanowił zaprzestać sprzedaży aut tej marki.
Jak informuje Marubeni, u źródeł tej decyzji leżą przede wszystkim względy natury ekonomicznej: kryzys finansowy, kurczący się rynek motoryzacyjny oraz potężny import samochodów używanych do Polski, który ma negatywny wpływ na poziom sprzedaży nowych samochodów.
Firma w dalszym ciągu będzie wypełniała wszelkie swoje zobowiązania wobec klientów, a w szczególności zapewni obsługę gwarancyjną samochodów marki Tata i będzie utrzymywać centralny magazyn części zamiennych.
Tata Nano - pięciodrzwiowy, czteromiejscowy samochód. Premiera samochodu miała miejsce na dziewiątym corocznym Auto Expo 10 stycznia 2008 w indyjskim Pragati Maidan. Samochód napędzany jest dwucylindrowym silnikiem rzędowym o pojemności 0,6 litra i mocy 33 KM. Pierwsze egzemplarze zaczęły trafiać do klientów 17 lipca 2009 roku. Obecnie jest to najtańszy dostępny w wolnej sprzedaży samochód świata. Cena podstawowej wersji w Indiach wynosiła nie więcej niż 100 tys. rupii (ok 6 tys. zł).
Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.