Chorzów zlecił opracowanie programu funkcjonalno-użytkowego dla pierwszego etapu „Budowy obiektu mostowego nad linią kolejową 131 oraz rewitalizacji Rynku wraz z rozbiórką estakady w ciągu DK79 ul. Katowicka w Chorzowie”.
Przetarg ma zostać ogłoszony 18 sierpnia i ma w założeniu przewidywać ofertę na rozbiórkę estakady na DK79 – informuje portal „Rynek Infrastruktury”. Zapowiadał to zresztą prezydent Chorzowa Szymon Michałek. Potencjalny wykonawca na rozbiórkę estakady ma mieć 14 miesięcy.
Przypomnijmy, że Wojewódzki Inspektorat Nadzoru Budowlanego nakazał podparcie estakady i przywrócenie jej do ruchu. Prezydent się odwołał, ale decyzja ma rygor natychmiastowej wykonalności. Czas na realizację decyzji? Do 31 sierpnia. Co dalej ze sporem na linii województwo – miasto? Wojewoda domaga się przywrócenia ruchu na estakadzie, prezydent miasta mówi, że to niemożliwe. Być może ten spór zakończy się na drodze sądowej.
Jak mówił w Sejmie Szymon Michałek, prezydent Chorzowa, podparcie jest niemożliwe i niczego nie da. Z kolei koszt rozebrania estakady szacowany jest przez miasto na od 30 do 170 mln zł. Tyle, że jak prezydent Chorzowa przyznaje, że miasto takich pieniędzy nie ma.
W czerwcu chorzowscy radni przeznaczyli 3,5 mln zł na rozpoczęcie prac nad programem dotyczącym rozbiórki i częściowej odbudowy wyłączonej z użytkowania estakady w centrum miasta. Zadanie powierzono Miejskiemu Zarządowi Ulic i Mostów w Chorzowie.
Według danych magistratu estakadą codziennie przejeżdżało ok. 45 tys. pojazdów. Biegnąca nią ul. Katowicka (DK79) to połączenie pomiędzy Bytomiem a Katowicami.
Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.