REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTAC./NIEROTAC. STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA370x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - TOP]
10 marca 2025 18:33 Polska Agencja Prasowa

Od czerwcu w Tauronie nowa taryfa oparta o ceny strefowe

Tauron ma sześć milionami klientów
fot: Krystian Krawczyk

- Tauron planuje w czerwcu br. wprowadzić nową taryfę opartą o ceny strefowe - poinformował w poniedziałek wiceprezes Taurona Piotr Gołębiowski. Będzie to oferta z cenami zmiennymi dla stałych stref godzinowych.

Na poniedziałkowej konferencji prasowej podsumowującej pierwszy rok pracy obecnego zarządu koncernu jego wiceprezes ds. handlu mówił m.in. o dotychczasowych i planowanych zmianach w relacjach firmy z jej sześcioma milionami klientów.

- W czerwcu wprowadzimy dodatkowy produkt oparty o ceny strefowe, który będzie współtworzył portfolio, do którego należy też produkt taryf - dynamiczny - który stosujemy w części sprzedażowej od sierpnia ub. roku, a w części dystrybucyjnej od grudnia, jako pierwsza firma w Polsce - zasygnalizował Gołębiowski.

Uściślił, że taryfa G14 w obszarze dystrybucji bazuje na impulsach, dynamicznie generowanych w ciągu doby przez operatora systemu elektroenergetycznego, a odnoszących się do obciążenia tego systemu. Klient, korzystając z tych informacji może oszczędzać, jednocześnie optymalizując stabilność systemu elektroenergetycznego.

- Produkt, który który chcemy wprowadzić, a będzie to prawdopodobnie w okolicach czerwca, (...) bazuje na bardziej długoterminowym bodźcu, który bazując na pewnego rodzaju profilu cenowym, jest w stanie wyzwolić u klienta pewnego rodzaju zachowania i je ustabilizować w czasie - zobrazował wiceprezes.

- To będzie oferta ze stałymi cenami zmiennymi godzinowo, które w naszej ocenie pozwolą klientom korzystającym z tego typu rozliczeń na zmianę pewnych przyzwyczajeń. Nie będziemy mówić o tym, że to jest coś dynamicznego - że dzisiaj mamy korzystać z energii w tych godzinach, jutro w innych: to będzie coś bardziej stabilnego - dodał Gołębiowski.

Gołębiowski wyraził nadzieję, że w pierwszym okresie z nowej oferty skorzysta co najmniej 10 tys. klientów. Wiceprezes przyznał jednocześnie, że z dotychczasowej taryfy dynamicznej korzysta dotąd niespełna tysiąc odbiorców, którzy - jak wynika z analiz Taurona - obniżyli dzięki niej koszty energii elektrycznej o ponad 20 proc.

- Mamy tu do czynienia z osobami, które są bardzo świadome swojego zapotrzebowania na energię, jak konsumują, kiedy konsumują, na co wpływają i mają największy uzysk. Tu jesteśmy bardzo zadowoleni - zadeklarował.

- Zaznaczam, że dobro taryfy dynamicznej wynika nie tylko z kierunku obniżenia rachunku, ale z kierunku zaawansowanej pracy nad tym, żeby nie spowodować, że koszt energii elektrycznej będzie wyższy. Przypominam, że w strefach szczytowych, czyli takich, w których zazwyczaj korzystają z energii elektrycznej gospodarstwa domowe, cena energii jest wysoka - podkreślił Gołębiowski.

Z innych obszarów relacji z klientami wiceprezes ds. handlu podał m.in., że w ciągu ostatniego roku 0,5 mln z nich zaczęło używać aplikacji Mój Tauron (łącznie jej użytkowników są już 2 mln), a ponad 3 mln klientów używa e-faktury zamiast papierowej. - To oznacza przede wszystkim, że rocznie nie ginie 3 tys. ha dorosłego lasu - zobrazował Gołębiowski.

Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.

REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM]
Więcej z kategorii
REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
REKLAMA 900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
Komentarze (wyłączono)
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
CZĘSTO CZYTANE
Ciekawy pomysł na pożegnanie z górnictwem
4 marca 2025
16.1 tys. odsłon
NAJPOPULARNIEJSZE - POKAŻ
NAJPOPULARNIEJSZE - POKAŻ
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - UNDER]