REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTAC./NIEROTAC. STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA370x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - TOP]
13 lutego 2025 10:29 Polska Agencja Prasowa

58 proc. mężczyzn chce brać na siebie większe zobowiązania finansowe

Na pytanie, kto w parze zarabia więcej, częściej wskazywano mężczyzn (58 proc.)
fot: pixabay.com

58 proc. mężczyzn twierdzi, że to oni są głową rodziny i powinni brać na siebie kredyty i inne większe zobowiązania finansowe - wynika z badania Krajowego Rejestru Długów. Nie zgadza się z tym 57 proc. kobiet - dodano.

Jednocześnie - jak podano - również 58 proc. ankietowanych mężczyzn nie zgodziło się ze stereotypem, że to kobiety zajmują się domem i dziećmi, i w związku z tym one powinny robić bieżące zakupy. Same kobiety miały na ten temat podzielone zdania - połowa uznała, że to prawda, a 50 proc. - że nie.

Podano, że 70 proc. uczestniczek badania uznało za komplement stwierdzenie, że są one bardziej oszczędne, dlatego powinny zarządzać domowym budżetem. “Po przeciwnej stronie stoją panowie, z których 57 proc. uważa zgoła inaczej“ - dodano.

Opinia, że to panowie są lepiej zorientowani w finansach i powinni zarządzać rodzinnymi oszczędnościami, miała swoich zwolenników głównie wśród nich samych (59 proc.), podczas gdy 3/4 kobiet się temu sprzeciwiło.

Zarówno 1/4 kobiet, jak i mężczyzn przyznało, że zdarzyło im się choć raz zapomnieć o spłacie w terminie raty zaciągniętego zobowiązania - kredytu, pożyczki, zakupu na raty. Jednocześnie 15 proc. kobiet i 17 proc. mężczyzn wskazało, że świadomie nie zapłaciło raty zobowiązania w terminie i przeznaczyło te pieniądze na inne wydatki.

Tyle samo kobiet oraz mężczyzn (po 54 proc.) uważa, że lepiej rozłożyć spłatę kredytu na dłuższy czas i z niższą ratą, nawet kosztem wyższych odsetek; ich zdaniem jest to bezpieczniejsza forma zaciągania zobowiązań. “Większość też (67 proc. kobiet i 61 proc. mężczyzn) uważa, że lepiej wziąć kredyt i mieć coś od razu, niż oszczędzać na zakup przez kilka miesięcy“ - dodano.

Co druga ankietowana osoba przyznała, że większe wydatki, np. zakup telewizora czy wyjazd wakacyjny są dokonywane wspólnie, a koszty są dzielone po równo. Wskazywano również na zaciąganie kredytów i pożyczek na realizację wspólnych potrzeb (41 proc.), ubezpieczenia, polisy, prywatną opiekę medyczną (44 proc.), a także żłobek, przedszkole, czesne i studia dzieci (28 proc.). Uczestnicy badania deklarowali, że odkładają tyle samo na lokatach i kontach oszczędnościowych (34 proc.) i są w równym stopniu zadłużeni (25 proc.).

Na pytanie, kto w parze zarabia więcej, częściej wskazywano mężczyzn (58 proc.), a równe zarobki zadeklarowano w 23 proc. związków.

Ogólnopolskie badanie “Finanse w parach 2025“ zostało zrealizowane na zlecenie Krajowego Rejestru Długów Biura Informacji Gospodarczej w styczniu br. przez IMAS International wśród 749 osób w wieku 18-74 lata, będących w związkach partnerskich lub małżeńskich z osobą przeciwnej płci.

Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.

REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM]
Więcej z kategorii
REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
REKLAMA 900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
Komentarze (0) pokaż wszystkie
  • QUDFM
    user

REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
CZĘSTO CZYTANE
Zamieszanie z górniczymi emeryturami
8 lutego 2025
55.9 tys. odsłon
NAJPOPULARNIEJSZE - POKAŻ
NAJPOPULARNIEJSZE - POKAŻ
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - UNDER]