Co czwarte rejestrowane obecnie nowe auto w Polsce należy do segmentu premium, a przybyło ich w tym roku ponad 100 tys. - poinformowała platforma Automarket.pl. Spośród 15 najpopularniejszych marek samochodów na polskim rynku 4 zaliczane są do tego segmentu.
W pierwszych trzech kwartałach br. zarejestrowano prawie 400 tys. nowych samochodów osobowych - podał Automarket.pl, powołując się na dane Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego. Jak wskazali przedstawiciele platformy, to niemal o 14 proc. więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. We wrześniu br. przybyło ponad 41 tys. rejestracji, o 6 proc. więcej r/r i był to najlepszy wrześniowy wynik od 19 lat.
Jak wynika z danych za wrzesień, sprzedaż aut premium wzrosła o 17 proc. r/r, podczas gdy samochodów popularnych modeli sprzedano o 3 proc. więcej. Jak wskazał Automarket.pl, od początku roku dynamika sprzedaży aut premium jest dwa razy wyższa niż samochodów marek ekonomicznych.
Spośród 15 najpopularniejszych we wrześniu marek samochodów osobowych 4 zaliczane są do klasy segmentu premium: Mercedes, Audi, BMW i Lexus. Lexus był wrześniowym liderem wzrostu i zanotował o 54,2 proc. rejestracji więcej r/r. Na drugim miejscu uplasowała się marka Audi ze wzrostem 37,7 proc. Żadna marka premium z czołowej 15-tki nie odnotowała w tym roku spadku liczby rejestracji.
Według danych Automarket.pl średnia cena oferowanego na platformie samochodu marki premium wyniosła 222 tys. zł netto, a klienci platformy finansują droższe pojazdy w równych proporcjach za pomocą leasingu i najmu długoterminowego. W przypadku aut popularnych blisko 60 proc. klientów wybiera najem długoterminowy.
- W tym roku za pośrednictwem portalu sprzedaliśmy Mercedesa Maybacha S580 za kwotę bliską 1 mln zł, co prawdopodobnie stanowi rekordową wartość zdalnej sprzedaży pojazdu w Polsce - wskazał Tomasz Otto z platformy Automarket.
Jak dodał, przybywa zamożnych kupujących, którzy oczekują, że ich pojazdy będą bogato wyposażone, w tym również w innowacyjne rozwiązania.
- Te w największym stopniu dostępne są w samochodach oferowanych przez markę premium - zaznaczył Otto.
Wśród rozwiązań dostępnych w droższych autach Otto wymienił reflektory laserowe, możliwość tzw. półautonomicznej jazdy i automatycznego parkowania, fotele z funkcją masażu i wentylacji, sterowanie niektórymi funkcjami samochodu za pomocą gestów czy wyświetlanie informacji z rozszerzoną rzeczywistością na przedniej szybie.
- Nie bez znaczenia jest również wykończenie wnętrza szlachetnymi materiałami oraz najwyższy poziom spasowania poszczególnych elementów - dodał.
Automarket.pl jest należącą do PKO Leasing platformą internetową oferującą nowe i używane samochody wraz z finansowaniem w formie leasingu, wynajmu długoterminowego i zakupu za gotówkę.
Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.