REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTAC./NIEROTAC. STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA370x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - TOP]
22 maja 2024 06:00 Polska Agencja Prasowa

Pokolenie Z odgrywa ważną rolę w transformacji klimatycznej

Pokolenie Z ma dużą świadomość w tematach klimatycznych, ale nie jest świadome, jak ważne są zielone kompetencje
fot: pixabay.com

Dla pokolenia Z ważne jest, w jaki sposób firma prowadzi swoje działania na rzecz równości i wyrównania szans na rynku pracy, ale również działania proekologiczne i proklimatyczne - wskazała Justyna Szczepanik, autorka raportu Pokolenie Z a zielone umiejętności.

Celem opublikowanego we wtorek badania było sprawdzenie oczekiwań pokolenia Z, czyli osób urodzonych między 1995 a 2010 rokiem, wobec rynku pracy, a także świadomości klimatycznej młodych ludzi w kontekście zielonej transformacji.

Według raportu 79 proc. uczestników badania skorzystałoby z kompleksowego szkolenia zwiększającego zielone umiejętności. Ponad połowa respondentów wyraziła chęć przekwalifikowania się, gdyby pracodawca zaoferował szkolenia w zakresie zielonych kompetencji.

Podczas wtorkowego spotkania twórcy raportu podkreślali rolę pokolenia Z w trwającej transformacji klimatycznej. Pokładamy wielkie nadzieje w tym pokoleniu. Jesteśmy w takim momencie społeczno-gospodarczym, który rozpoczyna proces zielonej transformacji. Proces ten ma na celu osiągnięcie neutralności klimatycznej w 2050 roku - powiedziała Alicja Piekarz, ekspertka Polskiej Zielonej Sieci.

Piekarz dodała, że do osiągnięcia założonych celów potrzebni są zarówno wykwalifikowani pracownicy z wykształceniem technicznym, jak i osoby posiadające kompetencje miękkie z obszarów komunikacji, dziennikarstwa i zarządzania zasobami ludzkimi.

Kompetencje miękkie również będą się zazieleniać w kierunkach pro ekologicznych postaw - dodała ekspertka. Jej zdaniem młodzi ludzie wchodzący obecnie na rynek pracy dają mocny impuls do zmian. Młodzi ludzie są bardzo na te zmiany otwarci, ale oczekują od firm zaprogramowania w tym kierunku, więc edukacja młodych ludzi i wszystkich branż ma duże znaczenie - mówiła Piekarz.

Justyna Szczepanik, autorka raportu, zwróciła uwagę, że pokolenie Z ma dużą świadomość w tematach klimatycznych, ale nie jest świadome, jak ważne są zielone kompetencje, które w związku z transformacją klimatyczną mogą być potrzebne za kilka lat.

- Pokolenie Z nie wie, jak może te kompetencje rozwijać. Tutaj jest rola pracodawców, żeby przejęli inicjatywę i wskazali kierunki możliwego rozwoju w firmach - dodała.

Jej zdaniem działania te są potrzebne, ponieważ młodzi ludzie są świadomi konieczności szkolenia i podnoszenia swoich kompetencji, co jest z kolei potrzebne w dynamicznie zmieniającym się środowisku pracy.

Szczepanik zwróciła również uwagę na wartości cenione przez pokolenie Z i oczekiwania względem przyszłego pracodawcy.

- Jest to pokolenie bardzo wrażliwe, empatyczne i kładące nacisk na budowanie relacji. Dla nich najważniejsza jest rodzina, przyjaźń, miłość - powiedziała Szczepanik. Jeżeli chodzi o wartości, które wyznają, przede wszystkim jest to szacunek do drugiego człowieka, empatia i uczciwość - podsumowała. Szczepanik zwróciła także uwagę na wartości cenione przez pokolenie Z w pracy, jako pierwszą podając transparentność działań firmy.

Raport Pokolenie Z a zielone umiejętności został przeprowadzony wśród osób urodzonych w latach 1995-2006 za pomocą kwestionariusza ankiety online (metoda badawcza CAWI), w skali ogólnokrajowej w okresie od 28 kwietnia 2024 roku do 5 maja 2024 roku. Próba badawcza wyniosła 228 osób.

Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.

REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM]
Więcej z kategorii
REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
REKLAMA 900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
Komentarze (0) pokaż wszystkie
  • ZHDUD
    user

REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
CZĘSTO CZYTANE
Podwyżka jednego z elementów górniczego wynagrodzenia. Ile wyniesie?
13 czerwca 2024
20,815 odsłon
NAJPOPULARNIEJSZE - POKAŻ
NAJPOPULARNIEJSZE - POKAŻ
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - UNDER]