1
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTAC./NIEROTAC. STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA370x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - TOP]
5 kwietnia 2024 09:47 Prezentacja

Jak optymalizować wskaźniki efektywności call center za pomocą technologii?

fot: unsplash.com

Firmy posiadające działy obsługi klienta (call center) muszą zwracać baczną uwagę na jakość świadczonych usług oraz wydajność konsultantów. Wszystko po to, aby z jednej strony zadbać o dobry wizerunek marki i fachowo obsłużyć pojawiające się zapytania, a z drugiej zoptymalizować przychody firmy. W procesie tym należy zachować odpowiedni balans. W ostatnich latach nieocenionym wsparciem w optymalizacji wskaźników efektywności call center jest nowoczesna technologia, w tym m.in. voiceboty. 

Z jakimi wyzwaniami mierzą się działy contact center?

Zarządzanie działem call center nie należy do najprostszych. Również praca w roli konsultanta działu obsługi klienta jest niezwykle wymagająca. Na co dzień mogą zdarzać się różne stresujące sytuacje. Zadaniem agenta obsługującego klienta jest zachowanie profesjonalizmu na każdym etapie rozmowy i utrzymanie wysokiej jakości obsługi. Jakiekolwiek odstępstwa od tego mogą doprowadzić do zmniejszenia zadowolenia klientów oraz negatywnie wpływać na wizerunek firmy. Utrzymanie poziomu obsługi to nie jedyne wyzwanie, z jakimi mierzą się kierownicy działów call center. Kolejnym wyzwaniem jest zwiększenie efektywności pracy specjalistów i jednoczesne zwiększenie przychodów przedsiębiorstwa.

Kluczowe wskaźniki efektywności call center

Przy ocenie jakości pracy i efektywności pracowników działów call center, bierze się pod uwagę kilka kluczowych czynników. Do podstawowych KPI (Key Performance Indicators) należą:

* satysfakcja klientów;

* NPS (net promoter score);

* FCR rate (wskaźnik rozstrzygalności przy pierwszym kontakcie);

* Customer effort score (ocena wysiłku klienta);

* średni czas rozmowy;

* średni czas oczekiwania;

* średni czas rozwiązania problemu;

* wskaźnik obłożenia agenta;

* współczynnik porzucania połączeń. 

Oznacza to, że wydajność call center należy mierzyć z uwzględnieniem wielu kluczowych danych. Bardzo ważne jest ich mierzenie, gromadzenie oraz odpowiednia analiza. Na tej podstawie podejmuje się wiele strategicznych decyzji. Efektowność contact center w oparciu o powyższe wskaźniki KPI można zwiększyć poprzez umiejętne zastosowanie wirtualnego konsultanta głosowego w postaci voicebota. 

Jak voiceboty wpływają na efektywność call center? Poznaj kluczowe korzyści

W ostatnich latach narzędzia typu voicebot szturmem zdobywają popularność w polskich firmach i coraz chętniej wykorzystywane są w ramach działów obsługi klienta. Umiejętne ich wdrożenie, a następnie wykorzystywanie sprawiają, że działy customer service są wydajniejsze i skuteczniejsze. Poniżej przedstawiamy kluczowe z zalet wdrożenia wirtualnej centrali telefonicznej w Twojej firmie. 

Optymalizacja czasu pracy

Oczywiście kluczową kwestią jest optymalizacja czasu pracy konsultantów działu obsługi klienta. Zespół staje się jeszcze bardziej efektywny. Jest to związane z tym, że narzędzie voicebot z powodzeniem może przejąć część rutynowych czynności oraz prowadzić rozmowy głosowe z klientami. Wszystko w ramach wcześniej przygotowanych scenariuszy rozmowy. Obecnie voicebot AI może pokrywać takie obszary, jak m.in.:

* przyjmowanie zgłoszeń telefonicznych;

* przyjmowanie reklamacji;

* odpowiadanie na najczęściej pojawiające się pytania;

* kolejkowanie rozmów;

* kierowanie rozmów do odpowiedniego specjalisty;

* weryfikacja danych osobowych klientów;

* aktualizacja danych osobowych klientów;

* kwalifikacja klienta przed przekazaniem go do specjalisty itd.

Pokazuje to, że potencjał zastosowania asystenta głosowego w dziale call center jest naprawdę szeroki. Dzięki niemu zwiększy się efektywność contact center i jednocześnie skróci średni czas obsługi klienta. Ma to bezpośrednie przełożenie na jego poziom zadowolenia i lojalność wobec marki. 

Większa liczba połączeń w tym samym czasie

Atutem voicebotów jest to, że są w stanie obsługiwać klientów przez 24h na dobę. Ponadto w jednym czasie mogą prowadzić większą liczbę połączeń odebranych. Dzięki temu firma jest w stanie pokryć potrzeby większej liczby klientów i jeszcze lepiej ich obsłużyć. Przekłada się to bezpośrednio na wydajność działu call center oraz na ograniczenie kosztów związanych z jego utrzymaniem. To prosty sposób na przyspieszenie rozwoju biznesowego przedsiębiorstwa i wygenerowanie większych zysków. 

Utrzymanie wysokiego standardu obsługi klienta

Skuteczny asystent głosowy pozwoli Ci na utrzymanie jednolitego i wysokiego standardu połączeń i jakości obsługi klienta. Jest to związane z tym, że narzędzie to nie miewa słabszych dni. Tym samym niezależnie od dnia i godziny prowadzi rozmowę zgodnie z przyjętym scenariuszem i standardem. Dopiero gdy voicebot nie jest w stanie poradzić sobie z analizą i rozwiązaniem zgłoszenia, może kierować do konsultanta, nadając jednocześnie określony priorytet sprawie. Dodatkowo kierownik call center może w czasie bieżącym prowadzić monitoring pracy voicebota i wprowadzać do interfejsu nowe scenariusze. Pod tym względem to bardzo intuicyjne i funkcjonalne narzędzie, które pozwala na zoptymalizowanie wskaźników efektywności działów obsługi klienta. 

Voicebot dla call center od EasyCall

Zależy Ci na optymalizacji pracy działu call center w Twojej firmie? Poznaj możliwości voicebota idealnie dopasowanego do Twoich potrzeb, specyfiki oraz skali prowadzonej działalności. Specjalistami w tego typu wdrożeniach są pracownicy firmy EasyCall. Od lat wspierają polski biznes w procesie transformacji technologicznej i w implementacji wirtualnych asystentów głosowych. Na bazie wieloletniego doświadczenia i doskonałej znajomości rynku przygotują dla Ciebie indywidualną ofertę współpracy. Zapraszamy do bezpośredniego kontaktu z ekspertem EasyCall. 

Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.

REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM]
Więcej z kategorii
REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
REKLAMA 900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
Komentarze (wyłączono) pokaż wszystkie
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
CZĘSTO CZYTANE
Nowy dyrektor w kopalni
25 listopada 2024
32.5 tys. odsłon
NAJPOPULARNIEJSZE - POKAŻ
NAJPOPULARNIEJSZE - POKAŻ
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - UNDER]