Samorząd Katowic zainicjował kampanię Kupuj lokalnie - wspieraj realnie, promującą lokalnych przedsiębiorców i rzemieślników. Firmy zainteresowane udziałem w akcji mogą zgłaszać się do 10 listopada. Miasto pomoże w ich promocji - zarówno w formie tradycyjnej, jak i internetowej.
Często nie zdajemy sobie sprawy, ile fantastycznych miejsc znajduje się tuż za rogiem. Chcemy przybliżyć mieszkańcom, jak wiele do zaoferowania mają katowiccy przedsiębiorcy, zachęcić do robienia zakupów, załatwiania spraw i korzystania z usług po sąsiedzku. Akcja łączy wsparcie przedsiębiorczości i integrację mieszkańców - wszyscy na tym skorzystamy - tłumaczy pomysłodawca kampanii, katowicki radny Łukasz Borkowski.
Uczestnicy programu otrzymają od Miasta możliwość promocji swojej działalności za pomocą materiałów video w różnych kanałach komunikacji - zarówno tradycyjnych, jak i internetowych. Wszyscy zgłoszeni otrzymają naklejki do oznaczenia lokalu, a informacja o ich ofercie znajdzie się w specjalnej zakładce na miejskiej stronie internetowej.
Celem akcji jest pokazanie, że w naszym mieście mamy miejsca, które warto odwiedzić nie tylko podczas zbliżającego się czasu świątecznych zakupów czy poszukiwania różnego typu usług, ale również podczas chwili wytchnienia od tego zgiełku - powiedział w piątek prezydent Katowic Marcin Krupa, zachęcając przedsiębiorców do udziału w kampanii.
Do akcji mogą przyłączyć się przedsiębiorcy oraz usługodawcy zameldowani lub mieszkający w Katowicach, prowadzący tu działalność gospodarczą i płacący tu podatki. Kampania nie jest natomiast adresowana do firm działających w formule franczyzy.
Kupuj lokalnie - wspieraj realnie to kolejna miejska akcja adresowana do przedsiębiorców. W okresie pandemii samorząd przygotował Katowicki Pakiet Przedsiębiorcy, w którym oprócz 100- lub 50-procentowego zwolnienia z czynszów w lokalach miejskich i zwolnienia z podatków od nieruchomości znalazło się też m.in. 50-procentowe zwolnienie z opłaty śmieciowej czy utworzenie Punktu Doradztwa Kryzysowego. W efekcie firmy nie musiały płacić w sumie ok. 5,7 mln zł z tytułu czynszów. Pozytywny odbiór tych działań zaowocował wznowieniem programu w postaci Katowickiego Pakietu Przedsiębiorcy 2.0 oraz 2.0+.
Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.