Koszulki z logo firmy to znakomity pomysł na dodatkową formę reklamy. Możesz rozdawać je potencjalnym klientom w ramach akcji promocyjnych czy eventów, w których bierze udział Twoje przedsiębiorstwo. To także ciekawa nagroda w konkursach organizowanych przez firmę. Pomogą Ci też zapaść w pamięć klientów, kiedy będziesz je rozdawać przy okazji większych transakcji. By jednak odpowiednio dobrać takie koszulki, powinieneś pamiętać o kilku ważnych krokach.
Wybierz odpowiednią koszulkę pod znakowanie
Pierwszym powinien być wybór koszulki, na której umieścisz logo firmy. Nie stawiaj na najtańsze rozwiązania. Zamów koszulkę, którą sam chętnie byś założył. Niech to będzie dobrej jakości materiał. Najwygodniejsze są T-shirty bawełniane, ewentualnie z lekką domieszką poliestru. Chyba że działasz w branży sportowej, wtedy warto postawić na termoaktywne koszulki z poliestru.
Zdecyduj, czy do wizerunku Twojej firmy lepiej pasują wygodne T-shirty, czy nieco bardziej eleganckie koszulki polo. Pamiętaj o odpowiedniej kolorystyce. Najlepiej, by odpowiadała identyfikacji wizualnej Twojego przedsiębiorstwa i dobrze współgrała z logo.
Zdecyduj o wielkości i lokalizacji logo
Koszulki z logo wyróżnia jednak przede wszystkim znak Twojej firmy, który powinien być na nich dobrze widoczny. Nie można z tym jednak przesadzić. Wielkość logo musi być z jednej strony na tyle duża, by można było je dostrzec. Z drugiej jednak na tyle mała, by nie dominowała nad koszulką - wtedy mało kto będzie chciał ją nosić.
Wpływ na widoczność logotypu ma też jego lokalizacja. Najpopularniejsze są niewielkie logotypy na piersiach - zwłaszcza po lewej stronie. Możesz też zdecydować się na znakowanie rękawa lub, w przypadku koszulki polo, kołnierzyka. Jeśli jesteś zwolennikiem większego logo, umieść je na plecach.
Ustal wielkość zamówienia
Nakład zamawianych koszulek to jeden z kluczowych parametrów wpływających na cenę. Co zrozumiałe, im więcej zamówisz, tym więcej łącznie zapłacisz. W przypadku kilku metod znakowania duże zamówienia są jednak bardzo opłacalne. Spada bowiem wówczas koszt przygotowania jednej sztuki i w podobnej kwocie możesz uzyskać większą liczbę znakowanych egzemplarzy.
Wybierz metodę znakowania
Do technik znakowania, które opłacają się dla dużych nakładów, należą przede wszystkim haft komputerowy, sitodruk i termotransfer. Ta pierwsza metoda zapewnia eleganckie i niezwykle wytrzymałe znakowanie, nadaje się zwłaszcza na koszulki polo. Do T-shirtów bardziej będzie pasować sitodruk lub termotransfer.
Kiedy chcesz umieścić na koszulce bardzo szczegółowe logo z mnóstwem kolorów, zdecyduj się na nadruk cyfrowy DTG. Idealnie odwzoruje na materiale nawet fotografie. Przy koszulkach reklamowych przeznaczonych do aktywności sportowych najlepiej sprawdzi się sublimacja. Tworzy bardzo wytrzymałe wzory, ale tylko na jasnych koszulkach poliestrowych.
Podsumowanie. Najważniejsze etapy zamawiania koszulek z firmowym logo
Kiedy zamawiasz koszulki z logo firmy, zadbaj o to, by były wykonane z materiału dobrej jakości. Pamiętaj, by dopasować ich kolorystykę do logo przedsiębiorstwa. Umieść je na piersiach, rękawie lub kołnierzyku, ale nie przesadzaj z wielkością. Kiedy zależy Ci na większym nakładzie, zdecyduj się na znakowanie ubrań haftem komputerowym, sitodrukiem lub termotransferem. Do wyboru masz też druk cyfrowy i sublimację.
Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.