REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTAC./NIEROTAC. STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA370x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - TOP]
16 maja 2023 10:39 Polska Agencja Prasowa

Między Goczałkowicami a Czechowicami-Dziedzicami pociągi jeżdżą po dwóch nowych torach

Celem inwestycji PKP PLK w tym rejonie jest poprawa przepustowości kolejowych szlaków oraz zwiększenie efektywności wykorzystania węzła w Czechowicach-Dziedzicach
fot: PKP PLK

O 20 minut skrócił się czas przejazdu koleją z Katowic do Bielska-Białej. Dotychczas z uwagi na prace torowe konieczny był objazd łącznicą do Zabrzegu. Teraz między Goczałkowicami a Czechowicami-Dziedzicami pociągi jeżdżą po dwóch nowych torach - podało we wtorek, 16 maja, PKP PLK.

Katarzyna Głowacka z zespołu prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych poinformowała, że efektem inwestycji na linii Goczałkowice-Zdrój - Czechowice-Dziedzice - Zabrzeg są szybsze podróże na trasie z Katowic do Zebrzydowic i w Beskidy.

- Od poniedziałku pociągi jeżdżą po dwóch nowych torach między Goczałkowicami a Czechowicami-Dziedzicami. Czas przejazdu z Katowic do Bielska-Białej skrócił się o około 20 minut. Wcześniej, ze względu na prace torowe, konieczny był tymczasowy objazd łącznicą do Zabrzegu, który wydłużał podróż - powiedziała.

Głowacka przypomniała, że inwestycja objęła też modernizacje na stacji w Czechowicach-Dziedzicach.

- Perony są bardziej dostępne i komfortowe. Pasażerowie jadący w stronę Katowic, w Beskidy czy do granicy z Czechami korzystają z dwóch nowych peronów wyposażonych w wiaty, ławki, nagłośnienie i oświetlenie. Powstało przejście podziemne wyposażone w windy. (...) PKP PLK wyposażyły stację Czechowice-Dziedzice w lokalne centrum sterowania - wymieniła.

- Węzeł czechowicki jest śląskim odcinkiem korytarza sieci bazowej Bałtyk - Adriatyk, ważnej transeuropejskiej linii kolejowej w Europie Środkowej. Zmodernizowany odcinek linii kolejowej zapewnia sprawniejsze i wygodniejsze podróże pociągiem w regionie. Zwiększają się możliwości przewozu towarów z północy Polski do Europy Południowej - podkreślił cytowany w informacji PKP PLK wiceminister infrastruktury, pełnomocnik rządu ds. przeciwdziałania wykluczeniu komunikacyjnemu Andrzej Bittel.

Katarzyna Głowacka przypomniała, że dzięki inwestycji podróżni korzystają m.in. z dwóch nowych peronów i przejścia pod torami w Zabrzegu. Powstał również nowy most nad Wisłą między Goczałkowicami a Czechowicami-Dziedzicami. - Wybudowano także dwa jednokrawędziowe perony na przystanku Goczałkowice-Zdrój, które zostaną udostępnione podróżnym w czerwcu - dodała

Celem inwestycji PKP PLK w tym rejonie jest poprawa przepustowości kolejowych szlaków oraz zwiększenie efektywności wykorzystania węzła w Czechowicach-Dziedzicach. Linie kolejowe są dostosowywane do wymogów transeuropejskiej sieci transportowej. Składy pasażerskie pojadą z prędkością do 160 km na godzinę, a towarowe do 120 km na godzinę. Projekt przewiduje wymianę 47 km torów i 56 km sieci, a także 119 rozjazdów. Obejmuje przebudowę 12 obiektów inżynieryjnych.

Projekt o wartości 1,4 mld zł dofinansowany jest przez Unię Europejską z instrumentu CEF Łącząc Europę. Zakończenie robót zaplanowano na październik 2023 r.

Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.

REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM]
Więcej z kategorii
REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
REKLAMA 900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
Komentarze (0) pokaż wszystkie
  • UZEQH
    user

REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
NAJPOPULARNIEJSZE - POKAŻ
NAJPOPULARNIEJSZE - POKAŻ
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - UNDER]