Ponad połowa Polaków czeka z zakupami wielkanocnymi niemal do ostatniej chwili, a tylko 7 proc. nie zwraca uwagi, co ile kosztuje. Ceny zmieniają zwyczaje konsumentów - pisze poniedziałkowa Rzeczpospolita.
Choć na Wielkanoc Polacy wydają ułamek sumy przeznaczanej na Boże Narodzenie, to i tak jest to dla handlu bardzo ważny okres - zaznacza dziennik. W tym roku mija zdecydowanie w cieniu rosnących cen - produkty kupowane najczęściej na Święta Wielkanocne są droższe o 30 proc. niż przed rokiem, przy czym jajka - nawet ponad 50 proc. - stwierdza.
30 proc. badanych mieszkańców Polski zadeklarowało, że chce zrobić zakupy tydzień, a 22,6 proc. - kilka dni przed świętami, wynika z badania UCE Research i Grupy Blix, które publikuje Rzeczpospolita.
Z badania wynika, że ponad 90 proc. konsumentów chce wielkanocne zakupy zrobić w stacjonarnych sklepach, z czego 95 proc. głównie w dyskontach. Co piąty badany chce najwięcej wydać w hipermarketach, ale już jedynie 5,9 proc. - w sklepach osiedlowych. Z kolei 81,5 proc. konsumentów deklaruje, że chce świąteczne zakupy zrobić głównie na promocjach.
Gazeta zwraca uwagę, że ok. 70 proc. konsumentów chce nawet w tym okresie (świątecznym - PAP) redukować wydatki, nawet na żywność.
Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.