Dla odcinków Częstochowa - Nowa Wieś (4,6 km) oraz Siedlec Duży - Koziegłowy (4,4 km), po otwarciu ofert w grudniu ub. roku, trwa sprawdzenie złożonej dokumentacji przetargowej pod kątem formalnym i merytorycznym. Jeśli nie wpłyną odwołania od rozstrzygnięć w przetargach, umowy według GDKKiA mogłyby zostać podpisane na przełomie I i II kwartału br.
W przetargu na odcinek Częstochowa - Nowa Wieś wpłynęło sześć ofert. GDDKiA zamierzała przeznaczyć na sfinansowanie tego zamówienia ponad 95,3 mln zł, a najtańsza oferta wynosi 95,4 mln zł. Na odcinek Siedlec Duży - Koziegłowy wpłynęło siedem ofert. GDDKiA przygotowała budżet 94,6 mln zł, a oferta z najniższą kwotą opiewa na 81,3 mln zł. W obu przypadkach najniższe kwoty zaoferowała firma PORR.
W przygotowaniu (trwa wykonywanie dokumentacji projektowej) są odcinki DK91: Koziegłowy - Markowice o długości 5,3 km (ogłoszenie przetargu planowane jest w IV kwartale br.), Brudzowice - Siewierz o długości 5,3 km (przetarg w II poł. br.) i Siewierz - Podwarpie o długości 6,9 km (ogłoszenie przetargu w IV kw. br.). Realizacja tych zadań przypadłaby na lata 2024-26.
Wszystkie te inwestycje mają być wykonane w ramach programu poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego na sieci TEN-T. TEN-T jest instrumentem służącym koordynacji oraz zapewnieniu spójności i komplementarności inwestycji infrastrukturalnych.
W skład transeuropejskiej sieci transportowej TEN-T wchodzą szlaki drogowe, kolejowe, lotnicze, morskie oraz rzeczne będące najważniejszymi połączeniami z punktu widzenia rozwoju Unii Europejskiej, a także punktowe elementy infrastruktury w postaci portów morskich, lotniczych, śródlądowych i terminali drogowo-kolejowych. Jej integralnym składnikiem są inteligentne systemy transportowe.
Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.