Drukarki 3D, gogle wirtualnej rzeczywistości, pomocne w nauce multimedia i sprzęt do przeprowadzania doświadczeń - te i inne narzędzia znajdą się po wakacjach w pracownikach czterech szkół z południa Polski. Po 100 tys. zł na remont i wyposażenie każdej pracowni dał Tauron.
W poniedziałek w Katowicach Grupa ogłosiła wyniki kolejnej edycji konkursu Zielone Laboratoria Taurona, w ramach którego szkoły z terenu działania firmy aplikują o środki na stworzenie nowoczesnych pracowni do nauki przedmiotów ścisłych. Pomysły zgłaszają sami uczniowie. Wygrywają szkoły, przedstawiające najlepsze projekty.
- Wygrana w konkursie pozwoli nam wypełnić technologiczną lukę jeśli chodzi o dostęp do nowoczesnych narzędzi edukacyjnych - mówiła podczas poniedziałkowej konferencji prasowej Dagmara Knapik, nauczycielka biologii ze Szkoły Podstawowej im. Stefana Żeromskiego nr 14 w Gliwicach - to jedna z czterech szkół, które otrzymały 100-tysięczne dofinansowanie.
Oprócz placówki z Gliwic, konkurs wygrały także Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Kluczach, Szkoła Podstawowa im. Ks. Franciszka Gołby w Spytkowicach oraz Zespół Szkolno-Przedszkolny nr 1 w Wałbrzychu. Nowe pracownie w każdej z tych szkół mają być gotowe po wakacjach.
Prezes Taurona Paweł Szczeszek zadeklarował, że Tauron będzie kontynuować program finansowania pracowni w szkołach oraz rozważa rozszerzenie tego przedsięwzięcia.
- Liczymy, że ci młodzi ludzie, którym dziś pomagamy stworzyć lepsze warunki do nauki, w przyszłości odwdzięczą nam się swoją energią, nowymi pomysłami, patentami. Dostęp do technologii i nowoczesnych narzędzi edukacyjnych z pewnością pobudzi ich kreatywność jeśli chodzi o myśl techniczną - powiedział prezes Taurona.
Jak mówił, w nadesłanych na konkurs 140 aplikacjach, energetyków urzekły przede wszystkim dziecięca fantazja, beztroska oraz brak ograniczeń.
- Uczniowie nie myślą w kategoriach: tego się nie da, to się nie opłaca. To są nowe, otwarte umysły, które także nas, inżynierów, fascynują. Dlatego jesteśmy zachwyceni i bardzo zadowoleni z tego projektu. Będziemy chcieli go w przyszłości rozszerzać, a na pewno kontynuować - powiedział Paweł Szczeszek.
Najwięcej (69) zgłoszeń w konkursie pochodziło z woj. śląskiego. Z Dolnego Śląska nadesłano 35 aplikacji, z Małopolski 31, a z Opolszczyzny 7. Nagrodzone projekty przedstawiają konkretne potrzeby szkół i możliwość ich zaspokojenia.
Analiza wszystkich zgłoszeń pokazuje, że uczniowie bardzo poważnie podchodzą do nauki przedmiotów przyrodniczych i informatycznych. Widać, że wielu z nich dostrzega, że fizyka, chemia, biologia, geografia i informatyka mogą być kluczem do dostatniego i ciekawego życia - oceniają przedstawiciele Taurona.
Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.