Dobre copy to coś więcej niż tylko tekst — to angażujące treści, które zachęcają do dalszej interakcji i sprawiają, że odbiorca zostaje z nami na dłużej. Jak myślisz, dlaczego copywriting określa się zawodem przyszłości? Coraz więcej firm decyduje się działać online i to w sieci próbuje zaskarbić uwagę użytkowników i zwiększyć swoją sprzedaż. Nie chcesz być w tyle? Nie ma sprawy, przygotowaliśmy dla Ciebie kilka przydatnych rad!
Czym jest copywriting?
Copywritingiem określamy nic innego jak pisanie tekstów do celów reklamowych, sprzedażowych, promocyjnych czy wizerunkowych. Teksty mogą przyjmować charakter artykułów sponsorowanych, postów w mediach społecznościowych, wpisów blogowych, opisów produktów, ofert, scenariuszy — możliwości jest naprawdę wiele.
Zawód copywritera zyskuje na popularności i staje się odrębną specjalizacją w wielu branżach, nie tylko marketingowej, ponieważ ciekawe treści są w stanie zgromadzić zainteresowanie tysięcy użytkowników.
Zatem…
Jak pisać, żeby nas czytali?
Po pierwsze, nienaganna znajomość środków stylistycznych i zasad pisowni to absolutny #musthave. Często przy okazji copywritingu mówi się o „lekkim piórze” — jednak ta umiejętność niekoniecznie wystarczy. Pisząc teksty, musimy zwrócić szczególną uwagę na ich organizację, poprawność i łatwość w trakcie czytania, tak aby osoba czytająca chciała dotrzeć do ich końca!
Po drugie, cel. Tworząc treści na dany kanał, pamiętaj, po co to robisz. Chcesz zaprezentować swoje usługi? Liczysz na zgromadzenie większej społeczności? Wypuszczasz na rynek nowy produkt i pragniesz poinformować o nim innych? A może tworzysz teksty, by wypozycjonować swoją stronę internetową? No właśnie, miej na uwadze każdą ewentualność, nie ma nic gorszego niż „owijanie w bawełnę” i pisanie o wszystkim i niczym naraz.
Finalnie, pamiętaj, że nie jesteś omnibusem — masz prawo czegoś nie znać lub nie być w danej dziedzinie ekspertem. Nie ma w tym nic złego! Dlatego zrób dobry research, poznaj temat i spróbuj wczuć się w niego. Nadaj własny charakter i styl, a przede wszystkim nie pozwól, aby Twój tekst był tworzony na siłę. Jak mawia klasyk… Praktyka czyni mistrza!
Czy copywriting zagwarantuje Ci sukces?
Na to pytanie nie ma jednoznacznej odpowiedzi, niemniej śmiało można stwierdzić, że dobrze napisane teksty pomogą Twojej działalności rozwinąć skrzydła. Copywriting to domena XXI wieku i w najbliższym czasie przeżyje swój prawdziwy rozkwit.
Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.