Większość przedsiębiorców każdego dnia stara się robić wszystko, aby dostarczyć swoim klientom najwyższej jakości produkty i usługi. Szkoda by więc było, aby trud, jaki wkładają w budowanie marki, poszedł na marne. Co najgorsze, może się tak stać przez pewną – teoretycznie drobną – kwestię, która w praktyce podważa ich wiarygodność i profesjonalizm.
A mowa tu o braku adresu mailowego w firmowej domenie. Klienci zdecydowanie lepiej postrzegają dane przedsiębiorstwo, kiedy dostają wiadomość z adresu biuro@nazwafirmy.pl lub imięnazwisko@nazwafirmy.pl, niż od użytkownika nazwafirmy@gmail.com. Warto więc zwrócić na to uwagę, szczególnie że stworzenie adresu e-mail w firmowej domenie jest prostsze, niż mogłoby się wydawać.
Czego potrzebujesz, aby ustawić adres e-mail w domenie firmy?
Zacznijmy od początku. Domena to adres, pod jakim Twoja strona jest publikowana w internecie, np. nazwafirmy.pl. Jeśli chcesz posiadać firmowy e-mail, wykupienie własnej domeny jest konieczne. Możesz to zrobić u wielu dostawców, których z łatwością znajdziesz, wpisując w wyszukiwarce hasło „domeny internetowe” czy „zakup domeny”.
Drugim potrzebnym elementem jest serwer. Możesz wykupić go u jednego z dostawców hostingu albo skorzystać z rozwiązań chmurowych, takich jak Google Workspace.
W ramach Google Workspace dostajesz dostęp nie tylko do Gmaila (czyli oprogramowania do obsługi poczty), ale też do wielu innych przydatnych aplikacji. Przykładem są tu programy do edycji plików tekstowych i arkuszy kalkulacyjnych, dostęp do dysku w chmurze czy możliwość organizowania telekonferencji online. A to tylko wybrane przykłady – istnieje naprawdę wiele powodów, dla których warto założyć e-mail firmowy na Gmailu. Więcej powodów dla których warto założyć pocztę firmową w bezpiecznym miejscu przy pomocy specjalistów znajdziesz tutaj: https://fotc.com/pl/blog/poczta-firmowa/
Jak ustawić e-mail firmowy w Google Workspace?
1. Jeśli nie korzystasz jeszcze z Google Workspace, zacznij od wykupienia wybranego przez siebie planu.
Możesz to zrobić bezpośrednio na stronie usługi albo za pośrednictwem polskiego partnera Google Cloud. To drugie rozwiązanie jest nie tylko tańsze, ale też niesie za sobą szereg innych korzyści, takich jak na przykład dłuższy okres testowy czy polskojęzyczne wsparcie i fakturowanie. Partner może też pomóc Ci w migracji danych z dotychczasowej poczty, dzięki czemu przeniesiesz do Gmaila historię swojej korespondencji.
2. Zarejestruj się w usłudze.
Przez tę część procesu wygodnie przeprowadzi Cię kreator konta Google Workspace. Wystarczy że będziesz postępować zgodnie z instrukcją. Na tym etapie kreator poprosi Cię o podanie nazwy wykupionej wcześniej domeny.
3. Potwierdź własność domeny podanej podczas rejestracji.
Usługodawca musi mieć pewność, że na podaną przez Ciebie domenę nie jest już zarejestrowane inne konto Google Workspace. Aby zweryfikować własność domeny, musisz ustawić nowy rekord DNS:
Stwórz nowych użytkowników.
To krok, w którym możesz utworzyć adresy e-mail dla swoich pracowników albo działów w firmie.
Ustaw rekordy MX.
Ostatnim krokiem procesu jest aktywowanie Gmaila w firmowej domenie. W tym celu musisz ustawić rekordy MX, dzięki czemu obsługa Twojej poczty zostanie przekierowana na serwery Google.
I gotowe! Od teraz możesz cieszyć się wszystkimi korzyściami, jakie daje Gmail, jednocześnie posiadając e-mail firmowy we własnej domenie.
Jeśli jednak stwierdziłeś, że nie masz czasu na konfigurację, lub wydaje się ona za trudna, wystarczy skontaktować się z Partnerem Google Cloud, tj. FOTC, by certyfikowany zespół zadbał o odpowiednią konfigurację usługi.
Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.