Dopiero co rozpoczął się 2022 r., a w ruchu Halemba kopalni Ruda już szykują fronty robót na kolejne lata. Zakład pozostanie przy dwuścianowym modelu ruchu. Brygady robót przygotowawczych będą zbroić kolejne dwie ściany, które ruszą na samym początku 2023 r. Mowa tu o ścianie 2c w pokładzie 405 oraz 1 w pokładzie 415. Będzie to pierwsza ściana w tym pokładzie. Spodziewane są tam sprzyjające warunki geologiczno-górnicze.
Obecnie ruch Halemba prowadzi obecnie wydobycie trzema ścianami: 1 w pokładzie 410, 1c w pokładzie 405 oraz 8a w pokładzie 402 k. Załoga realizuje założone plany produkcyjne.
Warto podkreślić fakt, że w surowiec z Halemby ma coraz lepsze parametry jakościowe. Obecnie eksploatowany jest surowiec typu 34,2, a miejscami nawet 35,1. W przyszłości jest szansa nawet na uzyskanie mieszanki koksowej.
W dobrym tempie prowadzone są również roboty przygotowawcze. W ub.r. brygady tych oddziałów wykonały ponad 6600 m wyrobisk. Plan na 2022 r. zakłada utrzymanie podobnego poziomu.
Ruch Halemba kopalni Ruda rozbudowuje również system transportu podziemnego. Obecnie dysponuje trzema przenośnikami do transportu ludzi pod szyb na wyjazd ze ścian - 1c w pokładzie 405 oraz 1 w pokładzie 410 w partii K. Na poziomie 1030 zabudowano trasę złożoną z trzech przenośników taśmowych dostosowanych do przewozu ludzi o szerokości taśmy 1200 mm. Pierwszy ma długość 407 m, drugi jest niemalże trzy razy dłuższy i biegnie przez przekop wentylacyjny w partii K. Z kolei trzeci mierzy 375 m i prowadzi przez upadową do czyszczenia rząpia. Korzystają z nich najczęściej pracownicy oddziału wydobywczego, dwóch oddziałów przodkowych oraz elektrycy, ślusarze i pracownicy wentylacji.
Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.