Podpowiadamy, jak zaprojektować pakiet powitalny i wyjaśniamy, co powinno się w nim znaleźć. Dla jakiej branży będzie dobry i kiedy można go stosować? Pakiet powitalny: co to jest?
Pakiet powitalny to paczka z gadżetami na start, której celem jest zebranie wszystkich ważnych informacji w jednym miejscu i przekazanie ich za pomocą estetycznego lub kreatywnego boxu.
Pakiety powitalne stosuje się najczęściej dla nowych pracowników w firmie lub w formie nagrody za dołączenie np. do programu lojalnościowego. Niektóre firmy stosują pakiety powitalne dla szczególnie ważnych klientów. Pakiety powitalne to również forma prezentu np. z okazji narodzin dziecka.
Welcome box jest stosowany bardzo często na konferencjach i eventach branżowych. W papierowej torbie przekazywane są m.in. harmonogram eventu, ulotki partnerów, badge, kalendarze i długopisy. To świetny sposób na przekazanie uczestnikom informacji oraz zaprezentowanie dodatkowych ofert.
Co może znaleźć się w pakiecie powitalnym?
W pakiecie powitalnym powinny znaleźć się wszystkie informacje potrzebne na start, np. w przypadku nowego pracownika w pakiecie startowym można umieścić folder, ulotki o kompetencjach poszczególnych działów, karty sportowe, identyfikator, ulotki z informacjami, gdzie i do kogo zgłosić się w konkretnych sprawach. Do pakietu powitalnego można dołączyć firmowe gadżety przygotowane przez drukarnię internetową: np. kalendarze, długopisy, papier i koperty firmowe czy też notatniki, podkładki pod biurko. Wszystkie je znajdziemy na stronie: https://www.drukarniaonline.pl/.
Firmy, które stosują programy lojalnościowe, często wysyłają nowo dołączającym pakiety startowe z ciekawymi gadżetami np. koszulkami z logo marki, pendrivami. Starają się dodać użyteczny gadżet, który będzie przydatny na co dzień. Dobranie gadżetu zależy od charakteru marki.
Jak wykonać pakiet powitalny?
Pracę nad koncepcją pakietu powitalnego powinniśmy zacząć od zebrania informacji, jaki cel chcemy osiągnąć - czy ma być on informacyjny, czy też spełniać rolę prezentu? Podstawą będzie ulotka i umieszczenie na niej w przejrzysty sposób najważniejszych informacji. Stosujmy krótkie zdania i wypunktowania. Ulotkę najlepiej zlecić profesjonalnemu grafikowi, który przygotuje pliki tak, byśmy mogli je wysłać bezpośrednio do realizacji w drukarni internetowej.
Oprócz informacji podstawowych warto zadbać również o odpowiednie gadżety: możemy w drukarni internetowej zlecić również wykonanie firmowych kalendarzy książkowych, notatników czy kreatywne plakaty.
Warto pamiętać, by całość dobrze zaplanować - szczególnie jeśli chodzi o nakład. Wysłanie większego zamówienia obniży nieco koszty druku.
Pakiet powitalny powinien być też ciekawie zapakowany. Jeśli stawiamy na wręczanie go podczas bezpośredniego spotkania, można zastosować firmowe torby papierowe. Jeśli z kolei ma być wysłany pocztą lub kurierem, warto zaplanować wygląd pudełka, by nie był on mało estetycznym kartonem. Zabezpieczenie paczki również należy przemyśleć: w środku kartonu zastosujmy wypełniacz.
Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.