Pięćset tysięcy złotych ma przeznaczyć Węglokoks Kraj na usuwanie w 2021 r. szkód górniczych w nawierzchniach dróg i chodników oraz obiektach inżynieryjnych infrastruktury drogowej zlokalizowanej w obszarze górniczym kopalni na terenie Bytomia. Tak wynika z ugody, jaką w 2020 r. zawarły górnicza spółka oraz Miejski Zarząd Dróg i Mostów w Bytomiu. Co z tych funduszy zostanie naprawione?
Jak dotąd w pierwszych dziesięciu miesiącach 2021 r. odnotowano szkody górnicze m.in. w ciągu tak zwanej starej autostrady, czyli drogi krajowej nr 88 oraz w obrębie drogi krajowej nr 94 Zgorzelec - Korczowa na terenie dzielnicy Miechowice, to znaczy w ciągu ulic Miechowickiej i Frenzla.
- Warto podkreślić, że na wyżej wymienionych odcinkach dróg obserwujemy liczne deformacje, zapadliska, garby, spękania nawierzchni, wybrzuszenia poprzeczne nawierzchni oraz uszkodzone krawężniki - informuje Tomasz Sanecki z Biura Prasowego Urzędu Miejskiego w Bytomiu.
Jeśli chodzi o DK 88, czyli al. Jana Nowaka-Jeziorańskiego, naprawa objęła wykruszenie nawierzchni w miejscach frezowań garbów wykonanych w 2020 r., deformację cieku wykonalnego z prefabrykatów betonowych, deformacje nawierzchni asfaltowej w obrębie odpływów, deformacje i pęknięcie podłużne nawierzchni jezdni na łączeniach pasów ruchu, miejscowe wypiętrzenia, a także deformacje nawierzchni jezdni wraz z miejscowymi wygięciami barier energochłonnych.
Ucierpiały także place i drogi gminne, konkretnie pl. Słoneczny i ul. Wolnego. Na tym pierwszym placu zaobserwowano deformację nawierzchni jezdni i chodników wraz z krawężnikami, powiększenie się niecki bezodpływowej na zdeformowanych nawierzchniach. W ramach usunięcia tych szkód postanowiono też zabudować przepust obejmujący wodę opadową.
Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.