Nowy projekt społeczny, o nazwie Zielony ślad, zainicjowała fundacja Carbon Footprint wraz z marką Columbus dla Biznesu. Zielony ślad, mający na celu inspirowanie przedsiębiorców do podejmowania działań proklimatycznych, został uroczyście zainaugurowany 8 października, podczas międzynarodowego szczytu klimatycznego Carbon Footprint Summit - czytamy w informacji prasowej.
Polskie firmy, które dostosowują swoją działalność do ograniczenia śladu węglowego, mogą połączyć siły w ciekawym projekcie Zielony ślad. Jego pomysłodawcą jest krakowska Fundacja Carbon Footrpint, która od kilku lat zajmuje się budowaniem świadomości ekologicznej społeczeństwa, a mecenasem projektu - marka Columbus dla Biznesu.
- W ramach działalności Carbon Footprint Foundation obserwujemy, że poziom świadomości naszego społeczeństwa w zakresie zmian klimatycznych z każdym rokiem wzrasta - wyjaśnia Agnieszka Rozwadowska, Prezeska Carbon Footprint Foundation.
- Jednak konsumenci coraz częściej szukają liderów zmian, większych podmiotów, które już wdrożyły prośrodowiskowe nawyki. Projekt jest właśnie odpowiedzią na te potrzeby. Firmy, które tworzą swój biznes w oparciu o ideę zrównoważonego rozwoju, będą w tym projekcie inspirować innych do tego rodzaju zamian. Z kolei każdy partner, który dołączy do projektu, zaprezentuje się coraz bardziej świadomym konsumentom jako firma społecznie odpowiedzialna - dodaje
Korzyści z przystąpienia do projektu jest bardzo wiele. Wśród najważniejszych należy wymienić m.in.: realny wpływ na środowisko, oszczędności (poprawa efektywności energetycznej przedsiębiorstwa), zwiększenie zaufania konsumentów i inwestorów, większą odporność na regulacje prawne i zabezpieczenie rozwoju firmy w przyszłości.
Partnerem projektu Zielony ślad jest m.in. firma Szept Szum, zajmująca się marketingiem odpowiedzialnym społecznie.
- Od początku naszej współpracy z Fundacją Carbon Footprint zależało nam na inicjowaniu projektów, które będą miały realny wpływ na zmiany zachodzące w strategiach biznesowych firm, z jakimi przyjdzie nam współpracować. Projekt Zielony ślad jest nie tylko odpowiedzią na potrzeby współczesnego świata, ale przede wszystkim ma być bodźcem do inicjowania dobrych zmian, stymulatorem podejmowania i tworzenia nowych rozwiązań, dzielenia się nimi z innymi w celu osiągnięcia synergii w zakresie redukcji śladu węglowego. To zupełnie nowa przestrzeń do rozumienia tych małych śladów, które dzięki wzajemnej motywacji mogą wywołać znaczące zmiany w zakresie budowania biznesu opartego na zrównoważonym rozwoju – komentuje Anna Domin, współwłaścicielka pierwszej agencji marketingowej w duchu zero waste - Szeptszum.
Pierwszym uczestnikiem projektu jest firma AMS, lider reklamy zewnętrznej w Polsce.
– Myślenie w kategoriach eko to w naszych czasach najbardziej odpowiedzialny wybór – mówi Grażyna Gołębiowska, Dyrektor Marketingu AMS. – Dlatego w AMS szukamy rozwiązań umożliwiających poprawę jakości życia w miastach w duchu zrównoważonego rozwoju. Strzałem w dziesiątkę okazał się nasz projekt EKO wiat - zielonych przystanków pokrytych dachem rozchodnikowym i przyjaznych dla ptaków, który umożliwia magazynowanie wody deszczowej, obniżenie w upalne dni temperatury powietrza wokół przystanku, zmniejszenie ilości pyłów wokół wiaty oraz - co niezwykle ważne - pochłanianie CO2. Mamy już takie przystanki w pięciu miastach i cieszymy się bardzo, że możemy o nich i o pozostałych naszych eko inicjatywach opowiedzieć podczas międzynarodowego szczytu klimatycznego Carbon Footprint Summit 2021 - dodaje Grażyna Gołębiowska.
Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.