Wiosną 2020 r. w związku ze sporą liczbą zakażeń koronawirusem w śląskich kopalniach pod adresem górników posypał się obrzydliwy i niezasłużony hejt. Kiedy dodatkowo media zaczęły donosić o skandalicznych praktykach właścicieli hoteli, pensjonatów i kwater dla turystów, którzy odmawiali przyjmowania Ślązaków, a zwłaszcza górników i ich rodzin, Jastrzębska Spółka Węglowa chciała poprawić morale swojej załogi.
Z kampanii, która początkowo miała być skierowana do pracowników, zrodziła się niezwykle skuteczna kampania ogólnopolska, w której na ochotnika chcieli wziąć udział ludzie z pierwszych stron gazet.
Podczas spotkania w ramach akcji Górnictwo OK opowiadała o tym dr Agnieszka Barzycka, kierownik zespołu CSR w JSW.
- W czerwcu 2020 r., kiedy pandemia stawiała nas przed ogromnymi wyzwaniami, pojawił się dodatkowy problem – hejt. Przed okresem urlopowym media społecznościowe zalały niepokojące komentarze pod adresem Ślązaków, w tym zwłaszcza górników, spowodowane społecznym napięciem związanym z rosnącą liczbą wykrytych zarażeń. Górnicy mieli problem z rezerwacją miejsc na wakacje. Postanowiliśmy popracować nad morale górników. Pokazać, że czujemy się odpowiedzialni za postrzeganie pracowników. Kampania planowana jako wewnętrzna zmieniła się w zewnętrzną – „Stop hejtowi - nie oczerniaj górnika” – mówiła dr Barzycka.
Powstała strona internetowa nieoczerniaj.pl. Zaczęto o problemie hejtu mówić głośno. I to na portalach społecznościowych zaczęło żyć własnym życiem.
Jeśli chcesz mieć dostęp do artykułów z Trybuny Górniczej, w dniu ukazania się tygodnika, zamów elektroniczną prenumeratę PREMIUM.
Szczegóły: nettg.pl/premium
Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.