REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTAC./NIEROTAC. STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA370x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - TOP]
9 lutego 2021 10:22 Polska Agencja Prasowa

Raport Polaków portfel własny - zakupy w dobie pandemii

Co piąty respondent tęskni też za możliwością swobodnego podróżowania po kraju i zarezerwowania miejsca w ośrodku noclegowym
fot: pixabay.com

Co trzeciemu Polakowi brakuje spotkań z rodziną i przyjaciółmi - wynika z badania na potrzeby raportu Polaków portfel własny - zakupy w dobie pandemii. Brak możliwości uprawiania sportu doskwiera 22 proc. respondentów, a 18 proc. - wyjścia do restauracji.

Dużych uroczystości rodzinnych brakuje co trzeciemu Polakowi (37 proc.) - częściej kobietom niż mężczyznom (44 proc. w porównaniu do 29 proc.). Z kolei 38 proc. ankietowanych tęskni za spotkaniami w większym gronie znajomych - najbardziej seniorzy powyżej 70. roku życia (57 proc.) oraz osoby w wieku 60-69 lat (45 proc.) - wskazuje badanie Santander Consumer Banku, przeprowadzone na potrzeby raportu Polaków portfel własny - zakupy w dobie pandemii.

„Młodsze osoby lepiej znoszą brak możliwości organizacji większego spotkania ze znajomymi. Na ten brak narzeka tylko co piąty z nich (22 proc.), być może są bardziej obeznani z nowymi technologiami, niż osoby w podeszłym wieku i obostrzenia nie przeszkadzają im tak w utrzymywaniu przyjacielskich relacji na odległość” - zwraca uwagę cytowany we wtorkowej informacji prasowej Piotr Warda z Santander Consumer Banku.

Z kolei młodzi najbardziej tęsknią za zbiorową aktywnością fizyczną uprawianą na siłowniach, w basenach czy kursach grupowych - tak odpowiedziało 44 proc. osób w wieku 18-29 lat. W innych grupach ten odsetek jest niższy, np. wśród 30-39-latków dzielona aktywność sportowa ma znaczenie dla 20 proc. badanych, a wśród 60-69-latków dla 10 proc.

Za wizytami w kinie najbardziej tęsknią 30-latkowie (31 proc.), a restauracje były najchętniej odwiedzane przez najmłodszych ankietowanych w wieku 18-29 lat, którzy często traktowali je jako miejsce spotkań. „Tęskni za nimi aż 37 proc. z nich” - wskazano. Najczęściej restauracji brakuje też mieszkańcom małych miast do 50 tys. mieszkańców, „co jest pewnie związane m.in. z mniejszą dostępnością miejsc oferujących jedzenie na wynos oraz terenów spacerowych”.

Co piąty respondent tęskni też za możliwością swobodnego podróżowania po kraju i zarezerwowania miejsca w ośrodku noclegowym (19 proc.). Wyjazdów w inne części kraju brakuje najczęściej kobietom (23 proc. w porównaniu do 14 proc. mężczyzn) i osobom w wieku 50-59 lat (26 proc.).

Ogólnopolskie badanie, na potrzeby raportu "Polaków portfel własny - zakupy w dobie pandemii", przeprowadzono na zlecenie Santander Consumer Banku w ankiecie telefonicznej, zrealizowanej przez Instytut IBRiS pod koniec listopada 2020 r. W badaniu udział wzięła reprezentatywna grupa 1000 dorosłych Polaków.

Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.

REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM]
Więcej z kategorii
REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
REKLAMA 900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
Komentarze (0) pokaż wszystkie
  • CLQAT
    user

REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
CZĘSTO CZYTANE
Nowy dyrektor w kopalni
25 listopada 2024
29.7 tys. odsłon
NAJPOPULARNIEJSZE - POKAŻ
NAJPOPULARNIEJSZE - POKAŻ
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - UNDER]