Spółka ARP E-Vehicles przedstawiła samorządom ofertę nowego elektrycznego autobusu - poinformowała w środę, 13 styczia, Agencja Rozwoju Przemysłu. Od stycznia br. władze terytorialne mogą się ubiegać o dofinansowanie, w formie pożyczki lub dotacji, m.in. na zakup elektrycznych autobusów szkolnych.
Jak czytamy, spółka E-Vehicles należąca do Agencji Rozwoju Przemysłu, podczas konferencji "Autobus elektryczny w każdej gminie" przedstawiła samorządom ofertę nowego elektrycznego autobusu.
"Zeroemisyjny, lekki, zwrotny, łatwy w prowadzeniu i niskopodłogowy jest odpowiedzią na potrzeby organizatorów i operatorów publicznego transportu zbiorowego" - napisano.
"W ARP dostrzegamy potencjał rynku elektromobilności, nie tylko ze względu na jego innowacyjny charakter (...) czy też jego znaczenie dla ochrony środowiska, ale także z powodów biznesowych. Dlatego w zeszłym roku kupiliśmy RAFAKO EBUS, wraz z projektem elektrycznych autobusów" - powiedział cytowany w informacji wiceprezes ARP Paweł Kolczyński.
Dodał, że projekt jest dziś rozwijany przez ARP E-Vehicles, a autobusy dostępne są w dwóch wersjach: 8,5 m i 10 m długości.
Napisano, że rozwój elektromobilności w Polsce prowadzony jest m.in. przez program e-bus, w ramach którego Rada Ministrów uruchomiła dwa projekty wspierające władze lokalne w zakupie autobusów elektrycznych. Programy: Kangur - Bezpieczna i ekologiczna droga do szkoły 2020 oraz Zielony transport publiczny dysponują łączną kwotą 1 360 000 000 zł. Celem programów jest zmniejszenie zanieczyszczeń powietrza poprzez dofinansowanie takich przedsięwzięć, które przyczynią się do obniżenia zużycia paliw w transporcie.
Wskazano, że od stycznia 2021 r. władze terytorialne mogą się ubiegać o dofinansowanie, w formie pożyczki lub dotacji, przeznaczone na zakup nowych elektrycznych autobusów szkolnych oraz leasing nowych bezemisyjnych autobusów elektrycznych, nowych trolejbusów wyposażonych w dodatkowy układ napędu, dzięki któremu będą mogły pokonywać trasę bez trakcji elektrycznej. Co więcej - jak czytamy - środki finansowe będzie można wykorzystać na modernizację i/lub budowę infrastruktury pozwalającej na obsługę i prawidłowe użytkowanie pojazdów, w tym szczególności punktów ładowania oraz szkolenie kierowców i mechaników z zakresu obsługi bezemisyjnych pojazdów.
"Autobus elektryczny produkowany przez ARP E-Vehicles jest odpowiedzią na potrzeby samorządów i spółek operatorskich w zakresie rozwoju bezemisyjnego transportu publicznego. Jest to produkt zaprojektowany i zbudowany całkowicie od podstaw jako pojazd elektryczny przez najlepszych polskich inżynierów i konstruktorów" - powiedział prezes ARP E-Vehicles Mariusz Wdowczyk.
Wskazał, że umieszczenie baterii pod podłogą przełożyło się na łatwość prowadzenia i zwiększyło poziom bezpieczeństwa podróży.
"Pomimo kompaktowych rozmiarów nasz autobus zapewnia komfortowe warunki przejazdu nawet 85 pasażerom. Autobus elektryczny ARP E-Vehicles to lekki, zwrotny i tani w eksploatacji pojazd polskiej produkcji, który doskonale sprawdzi się w komunikacji miejskiej i podmiejskiej, jak również jako autobus bezpiecznie dowożący dzieci i młodzież do szkół" - dodał.
Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.