REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTAC./NIEROTAC. STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA370x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - TOP]
26 października 2020 10:21 Portal gospodarka i ludzie autor: TRz 3.4 tys. odsłon

PKP Intercity: Dłuższa podróż do Zamościa, Chełma i Świnoujścia, krótsza do Kołobrzegu i Słupska

Od 8 listopada skróci się czas przejazdu m.in pociągami Chopin, Doker czy Szkuner
fot: Tomasz Rzeczycki

Zbliża się termin jesiennej korekty rozkładu jazdy na kolei. W przypadku podróży pociągami pospiesznymi i ekspresowymi PKP Intercity w wielu przypadkach spowoduje ona od 8 listopada wydłużenie czasu jazdy.

Sześć minut dłużej niż dotąd potrwa podróż kursującym w poniedziałki ekspresem Ondraszek z Bielska-Białej przez Tychy do Warszawy Wschodniej. Pociąg pospieszny Roztocze dotrze natomiast po trwającej 15 minut dłużej niż obecnie podróży z Katowic do Chełma. Skład ten prowadzi także grupę wagonów do Zamościa. W tym przypadku podróż z Górnego Śląska do Zamościa wydłuży się o 14 minut.

Uzbroić w cierpliwość będą się musieli pasażerowie porannego pociągu pospiesznego Swarożyc, jeżdżącego trasą Katowice - Rzepin - Świnoujście. Skład ten do stacji końcowej dotrze w czasie dłuższym o 25 minut od obecnego czasu przejazdu. Natomiast kwadrans później do celu docierać będzie sobotni pociąg ekspresowy Fregata, łączący Górny Śląsk z Gdynią Główną.

W przypadku pociągu pospiesznego Sztygar, kursującego w relacji Lublin Główny - Włoszczowa - Zawiercie - Katowice - Strzelce Opolskie - Wrocław Główny, podróż ze stolicy województwa śląskiego do Wrocławia będzie o 10 minut dłuższa, natomiast do Lublina - o 13 minut krótsza.

Mniej czasu spędzą w pociągach pasażerowie na kilku innych trasach. W przypadku pociągu pospiesznego Artus, odjeżdżającego z Katowic o godz. 9.33 do Gdyni, oszczędność wynosić będzie 20 minut. Kto wybierze się z Katowic, Zabrza czy Gliwic do Szczecina pociągiem pospiesznym Bolko, do celu dojedzie 25 minut wcześniej.

Wyraźnie skróci się czas jazdy pociągiem Zefir, wyruszającym  z Katowic kwadrans przed godziną siódmą rano i kursującym przez Wrocław i Poznań do Kołobrzegu. Obecnie przyjeżdża on nad morze na godz. 16.58, po zmianie rozkładu dotrze do Kołobrzegu na godz. 15.46. Podobna sytuacja będzie miała miejsce w przypadku pociągu Szkuner, jeżdżącego trasą Katowice - Wrocław - Koszalin - Słupsk. Teraz przejazd zajmuje ponad 11 godzin, po listopadowej korekcie rozkładu jazdy będzie trwać poniżej 10 godzin.

W przypadku pociągu pospiesznego Doker z Katowic do Gdyni skracanie czasu przejazdu odbywać się będzie etapami. Obecnie podróż tym składem trwa 10 godzin, od 8 do 29 listopada będzie trwać dziewięć i pół godziny, a od 30 listopada  już tylko 9 godzin.

Zmiana trasy przejazdu na krótszą spowoduje skrócenie czasu jazdy pociągu międzynarodowego Chopin, odjeżdżającego o godz. 4.44 rano do Warszawy przez Kraków.  Obecnie jeździ on okrężnie przez Chełm Śląski, Oświęcim Dwory, Zator i Skawinę, bez postojów na żadnej ze stacji między Katowicami a Krakowem. Od 7 listopada pojedzie przez Mysłowice. Jaworzno Szczakową, Trzebinię.  Przejazd na obecnej okrężnej trasie między Katowicami a Krakowem zajmuje obecnie 2 godziny i 14 minut, a po korekcie rozkładu wynosić będzie 1 godzinę i 23 minuty.

Bez postojów na stacjach pośrednich na objazdowej trasie między Częstochową Stradomiem a Kępnem w dalszym ciągu będzie jeździć pociąg pospieszny Osterwa, kursujący w relacji Przemyśl - Kraków - Szczecin. Od stacji Częstochowy Stradom do Kępna nadal będzie on jeździć objazdem przez Lubliniec i Kluczbork, jednak bez zatrzymywania na tych stacjach. Oznacza to ciąg dalszy zastępczej komunikacji autobusowej z Kępna przez Wieluń do Krzepic. W przypadku podróży z Częstochowy Stradomia do stacji Krzepice oznaczać to będzie aż ponad 3-godzinną podróż.

Minimalnie krótszą trasą kursować będzie od listopadowej korekty rozkładu jazdy pociąg pospieszny Pilecki, łączący Warszawę z Raciborzem przez Gliwice. Dotychczas wjeżdżał on na stację Kędzierzyn-Koźle, gdzie następowała zmiana czoła pociągu. Po korekcie rozkładu pociąg ten będzie kursować łącznicą omijającą Kędzierzyn-Koźle. W zamian skład ten zatrzymywać się będzie w obu kierunkach na stacji Sławięcice, skąd zapewniona będzie zastępcza komunikacja autobusowa do Kędzierzyna-Koźla.

Krótkotrwałe utrudnienia czekać będą tych pasażerów nocnego pociągu Pogórze, którzy 21 i 22 listopada zechcą się wybrać do stolicy Republiki Federalnej Niemiec. W te dwa dni pociąg z Polski nie będzie dojeżdżać do stacji Berlin-Charlottenburg, lecz zakończy bieg w Rzepinie. Dalej zapewniona ma być zastępcza komunikacja autobusowa na trasie Rzepin - Frankfurt nad Odrą Berlin Huptbahnhof.

Jesienna korekta rozkładu jazdy obowiązywać ma od 8 listopada do 12 grudnia 2020 r.

Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.

REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM]
Więcej z kategorii
REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
REKLAMA 900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
Komentarze (0) pokaż wszystkie
  • YNNBH
    user

REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
CZĘSTO CZYTANE
Gdzie zostaną przeniesieni górnicy? W grę wchodzą dwie kopalnie
31 października 2024
31.1 tys. odsłon
NAJPOPULARNIEJSZE - POKAŻ
NAJPOPULARNIEJSZE - POKAŻ
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - UNDER]