Logowanie do konta użytkownika
Konto użytkownika
Imię i nazwisko/nick
E-mail
Hasło
Powtórz hasło
Newsletter
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTAC./NIEROTAC. STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
NAJNOWSZE GALERIE
Górnicy ścigali się na biegówkach
1 marca 2021
Dostawy nawet na koniec świata
22 lutego 2021
Nowa instalacja w ruchu Chwałowice
16 lutego 2021
Ci górnicy szczepienie na COVID-19 mają już za sobą
3 lutego 2021
Strategiczna inwestycja dla JSW i jej kopalń
28 stycznia 2021
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA370x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - TOP]
6 czerwca 2020 Trybuna Górnicza Prezentacja

Janusz Olszowski, prezes Górniczej Izby Przemysłowo-Handlowej o wirtualnych targach górnictwa

- Niedawno Zarząd GIPH podjął decyzję o organizacji dniach 17-19 listopada 2020 Wirtualnych Międzynarodowych Targów Górnictwa VIMMEX 2020 - powiedział Janusz Olszowski
fot: Maciej Dorosiński

- Panie Prezesie, czy sektor górniczy ma szansę odbudowy swojej pozycji w gospodarce, czy też, jak wielu uważa, jest w odwrocie?
- Nie jest to pierwszy kryzys, z którym przyszło się mierzyć górnictwu. Po raz pierwszy jednak składa się nań kilka, niezależnych od siebie, czynników. Z jednej strony jest to poważne obniżenie popytu na węgiel, spowodowane recesją gospodarki, z drugiej zaś agresywna kampania antywęglowa w strukturach Unii Europejskiej. Jeśli dodamy do tego negatywne skutki pandemii koronawirusa, to, w rzeczy samej, sytuacja nie napawa optymizmem. Mówiąc o sektorze górniczym, warto zwrócić uwagę na fakt, iż w publicznym dyskursie aż nazbyt często sprowadza się go wyłącznie do producentów węgla – kopalń i spółek węglowych, zapominając o firmach działających w otoczeniu górnictwa. Tymczasem kryzys dotykający spółki węglowe, bezpośrednio przekłada się również na funkcjonowanie producentów nowoczesnych maszyn i urządzeń górniczych, narzędzi, wszelkiego rodzaju komponentów oraz firm usługowych, a to już kolejne dziesiątki tysięcy miejsc pracy. Obydwie grupy wymagają natychmiastowego wsparcia.

- Jakie zatem działania podejmuje w tym trudnym okresie Górnicza Izba Przemysłowo-Handlowa?
- GIPH reprezentuje interesy zarówno producentów węgla, jak i szeroko rozumianych firm okołogórniczych. Podobnie jak inne samorządy gospodarcze, na bieżąco informujemy naszych członków o dostępnych instrumentach i możliwościach uzyskania wsparcia z różnych źródeł. Wystąpiliśmy dwukrotnie do Prezesa Rady Ministrów oraz Ministra Aktywów Państwowych z postulatami wdrożenia konkretnych rozwiązań mogących poprawić sytuację sektora górniczego. Skierowaliśmy również list otwarty do Przewodniczącej Komisji Europejskiej, z apelem o natychmiastowe zaprzestanie działań dekarbonizacyjnych,  przynajmniej na czas pandemii.  Przygotowujemy też nowe wydanie katalogu ofert produkcyjnych i usługowych naszych członków. Niedawno Zarząd GIPH podjął decyzję o organizacji dniach 17-19 listopada 2020 Wirtualnych Międzynarodowych Targów Górnictwa VIMMEX 2020.

Naszym celem jest wsparcie promocji przemysłu okołogórniczego w czasach, gdy tradycyjne formy wystawiennicze są nieosiągalne, zarówno z uwagi na związane z pandemią ograniczenia w podróżowaniu i prowadzeniu działalności gospodarczej, jak też ze względu na wysokie koszty. Ofertę udziału w tym nowatorskim projekcie promocyjnym kierujemy do wszystkich firm produkcyjnych i usługowych, działających w otoczeniu górnictwa, zarówno węglowego, jak i rud metali, soli i surowców skalnych. Do współpracy zaprosiliśmy polskie i zagraniczne media branżowe, ambasady, organizacje branżowe oraz przedstawicieli przemysłu wydobywczego z krajów górniczych.

- Jak ocenia Pan szanse powodzenia projektu, zwłaszcza w odniesieniu do tradycyjnych targów?
- Bez wątpienia jest to eksperyment. Nie ulega jednak wątpliwości, że nowy rodzaj zagrożenia, jakim jest pandemia i wywołany nią kryzys, wymaga wdrożenia innowacyjnych rozwiązań, o zasięgu globalnym. W sytuacji, gdy tradycyjne targi są odwoływane lub przekładane, taka forma promocji może okazać się doskonałą alternatywą. Wiarygodne badania statystyczne wskazują, że prezentacja oferty produkcyjnej i usługowej w internecie zapobiegła bankructwu wielu podmiotów gospodarczych, również tych, które oferują zaawansowane, przemysłowe technologie.

Ten sposób prezentacji, w dobie powszechnego lockdownu, staje się coraz bardziej popularny na świecie i jest równie efektywny, jak stosowany już z powodzeniem w wielu firmach tryb pracy zdalnej, tzw. home office.

Naszym wystawcom stwarzamy możliwość zaprezentowania swojej oferty w wirtualnej hali wystawienniczej potencjalnym klientom z całego świata – bez konieczności delegowania licznych pracowników do obsługi stoiska targowego, ponoszenia kosztów jego budowy, transportu eksponatów, podróży służbowych, zakwaterowania, produkcji materiałów reklamowych etc. Kluczową jednak zaletą przedmiotowej inicjatywy jest dotarcie do potencjalnych klientów przy całkowitej eliminacji ryzyka zakażenia. Czas pokaże, czy nasza inicjatywa okaże się trafiona.

Jeśli chcesz mieć dostęp do artykułów z Trybuny Górniczej, w dniu ukazania się tygodnika, zamów elektroniczną prenumeratę PREMIUM.
Szczegóły: nettg.pl/premium

Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.

Google-ad id 34
REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM]
Aktualności powiązane
REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
REKLAMA 900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
Komentarze (1) pokaż wszystkie
  • Jerzy 28 lipca 2020 12:01:52
    Profile Avatar

    Ten facet jest oderwany od rzeczywistości.

  • LOAHF
    user

REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
CZĘSTO CZYTANE
Fedrowania na dwa lata
27 lutego 2021
13325
W niektórych spółkach węglowych sytuacja jest bardzo zła
26 lutego 2021
8806
Dobre wyniki pomimo pandemii
26 lutego 2021
7774
Pożegnanie z kopalnią w dobie pandemii
27 lutego 2021
3660
Od poniedziałku Jastrzębska Spółka Węglowa z nową szefową
1 marca 2021
3216
Górnik dołowy w krawacie i garniturze?
26 lutego 2021
3192
Pożegnanie z górnictwem
25 lutego 2021
3138
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - UNDER]
Twoje urządzenie:
Partnerzy portalu