REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTAC./NIEROTAC. STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA370x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - TOP]
14 grudnia 2019 18:00 Portal gospodarka i ludzie : : autor: TRz 2.5 tys. odsłon

Zmiany w rozkładzie jazdy pociągów PKP Intercity

Od niedzieli, 15 grudnia, pociąg Górnik przestanie kursować dotychczasową trasą z Katowic do Warszawy
fot: Tomasz Rzeczycki

Górnik i Sztygar - pociągów o takich nazwach już nie zobaczą od połowy grudnia pasażerowie w Warszawie. Przez Warszawę pojedzie za to pociąg Skarek.

Tylko przez rok kursował pociąg pośpieszny Górnik spółki PKP Intercity z Katowic przez Bytom i Tarnowskie Góry do Warszawy. Od niedzieli, 15 grudnia oba te miasta tracą wczesnoporanne połączenie ze stolicą, a Górnik pojedzie inną trasą i w innym kierunku.

- Kursowanie wybranych pociągów PKP Intercity z Katowic do Częstochowy objazdem przez Bytom związane jest z ograniczeniem przepustowści linii kolejowej nr 1 [przez Sosnowiec i Zawiercie - red.], a ta zmienia się w czasie w związku z toczącą się  modernizacją - wyjaśnia Kasper Fiszer, publicysta specjalizujący się w transporcie kolejowym. - Pewnym zainteresowaniem cieszą się wspomniane wyżej połączenia z Katowic do Częstochowy trasą przez Bytom - dodaje.

Pociąg Górnik trasą przez Bytom zaczął kursować 9 grudnia 2018 r. Z Bytomia w stronę stolicy odjeżdża o godz. 3.41, z Tarnowskich Gór równo o godz. 4.00, a z Częstochowy kilka minut przed piątą. O godz. 7.30 dociera do stacji Warszawa Centralna. Po raz ostatni według takiego rozkładu pojedzie w sobotę, 14 grudnia.

- Dzisiaj, żeby na nowo odbudować zainteresowanie pociągami, potrzeba dużo wysiłku. Jak ktoś likwiduje połączenie, to jest strzał w stopę - uważa Arkadiusz Kuzio-Podrucki, historyk z Centrum Kultury Śląskiej w Nakle Śląskim.

W nowym rozkładzie jazdy Bytom i Tarnowskie Góry będą miały co prawda połączenie ze stolicą za sprawą pociągu Skarbek z Bielska-Białej do Olsztyna, ale będzie on przyjeżdżał do Warszawy dwie godziny później. Górnik natomiast pojedzie późnym popołudniem z Katowic przez Dąbrowę Górniczą i Myszków do Łodzi Fabrycznej.

Poza Górnikiem i Skarbkiem doszukać się można jeszcze kilku innych górniczych akcentów w nazwach pociągów. Podobnie jak Górnik, tak samo pociąg Sztygar przestanie dojeżdżać do Warszawy. W obecnym rozkładzie jazdy Sztygar kursuje z Wrocławia przez Opole, Katowice, Skarżysko-Kamienną, Radom i Dęblin do stolicy. Od połowy grudnia Sztygarem będzie można dojechać z Wrocławia przez Katowice, Radom, Puławy Miasto i Nałęczów do Lublina.

Wydłużoną trasą pojedzie pociąg Kolei Dolnośląskich Jan Wyżykowski, upamiętniający jednego ze współodkrywców złoża miedzie w rejonie Lubina. Obecnie pociąg o takiej nazwie kursuje między Wrocławiem a Lubinem. Od połowy grudnia pojedzie z Wrocławia przez Lubin i Rudną Miasto do Głogowa, zatrzymując się tylko na wybranych przystankach.

Przez zagłębie miedziowe pojedzie jeszcze jeden pociąg osobowy o górniczej nazwie. Z Głogowa przez Lubin i Legnicę do Wrocławia opróćz Jana Wyżykowskiego będzie można dotrzeć także pociągiem Cuprum.

Identyczną trasę i prawie takie same godziny odjazdów będzie mieć pociąg pospieszny Gwarek z Katowic przez Zabrze i Lubliniec do Słupska. Od nowego rozkładu jazdy nie będzie w nim wagonu klasy pierwszej oraz miejsc do przewozu rowerów, będą za to wydzielne miejsca dla inwalidów na wózkach. Inną zmianą będzie też to, że Gwarek zostanie zestawiony z wagonów klimatyzowanych.

Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.

REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM]
Więcej z kategorii
Aktualności powiązane
REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
REKLAMA 900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
Komentarze (0) pokaż wszystkie
  • YATCS
    user

REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
CZĘSTO CZYTANE
Zwolnienia grupowe w węglowej spółce? Prezes odpowiada
30 września 2024
31.7 tys. odsłon
NAJPOPULARNIEJSZE - POKAŻ
NAJPOPULARNIEJSZE - POKAŻ
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - UNDER]