54 proc. Polaków deklaruje, że jest w stanie zapłacić więcej za garderobę wyprodukowaną w Polsce - wynika z zaprezentowanego w czwartek raportu firmy doradczej KPMG. Dodano, że blisko 80 proc. rodaków nowe ubranie lub buty kupuje przynajmniej raz na kwartał.
Według raportu "Rynek mody w Polsce. Wyzwania" - przygotowanego przez KPMG we współpracy z Akademią Biznesu i Prawa Mody Uczelni Łazarskiego - ponad 60 proc. Polaków przyznaje, że dokonuje zakupów odzieży, obuwia i dodatków "w przemyślany sposób". Natomiast blisko 4 na 10 konsumentów deklaruje, że nowy element garderoby kupuje przynajmniej raz w miesiącu, w większości przeznaczając na ten cel nie więcej niż 150 zł.
"Ponad połowa Polaków (54 proc.) jest w stanie zapłacić wyższą cenę za elementy garderoby wyprodukowane w Polsce" - czytamy w czwartkowym komunikacie. Analiza postaw konsumenckich wskazuje ponadto na coraz większą troskę o ochronę środowiska - blisko co trzeci respondent, jak wynika z raportu, jest skłonny zapłacić więcej za produkt wyprodukowany w ekologiczny sposób.
Połowa respondentów badania KPMG, którzy są gotowi zapłacić wyższą cenę za produkt made in Poland wskazuje też, że taka dopłata nie powinna wynosić więcej niż 10 proc. w porównaniu z analogicznym produktem pochodzącym z zagranicy. Co czwarta badana osoba jest gotowa zapłacić za rodzimy produkt 11-20 proc. więcej niż ceny importowanego produktu.
Blisko 80 proc. Polaków kupuje nowe ubranie lub obuwie przynajmniej raz na kwartał, z czego 37 proc. przyznało, że nową rzecz stara się kupować raz w miesiącu. "Spośród wszystkich elementów garderoby Polacy najczęściej nabywają odzież (82 proc. wskazań) lub obuwie (53 proc.)" - wskazano.
Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.