W środę, 20 listopada, Grupa Famur przedstawiła wstepnę wyniki za III kwartał br. W tym okresie zysk netto wyniósł ok. 51 mln zł, przychody ze sprzedaży ok. 631 mln zł, a a EBITDA ok. 124 mln zł. Na wstępny skonsolidowany wynik netto Grupy wpływ miały zdarzenia o charakterze jednorazowym, których szacunkowa wartość wyniosła 41 mln zł. Działania podjęte przez spółkę w okresie od lipca do września przedstawił prezes Famuru Mirosław Bendzera.
- Wobec coraz silniejszych sygnałów nadciągającego spowolnienia gospodarczego na świecie, spadku cen węgla i potencjalnego obniżenia możliwości inwestycyjnych branży wydobywczej, w trzecim kwartale konsekwentnie realizowaliśmy założenia strategiczne zakładające zwiększenie udziału w przychodach usług typu aftermarket, wzrostu udziału eksportu oraz dywersyfikację, zarówno produktową, jak i geograficzną. Zwiększenie udziału usług posprzedażnych w miksie produktowym w połączeniu z rozbudową bazy zainstalowanego sprzętu na rynkach zagranicznych mają szczególne znaczenie w zapewnianiu stabilności funkcjonowania biznesu w perspektywie długookresowej i przy zmieniających się warunkach rynkowych - wyjaśnił menedżer.
Prezes Famuru odniósł się także do zmian w strukturze organizacyjnej Grupy.
- Realizując cele naszej strategii w zakresie optymalizacji struktury organizacyjnej Grupy oraz poprawy jej efektywności, zdecydowaliśmy o wdrożeniu jednolitego, konserwatywnego i ostrożnościowego podejścia do rozpoznawania ryzyk oraz zintensyfikowaniu działań poprawiających efektywność procesów operacyjnych w obszarze Surface, na bazie zdobytych doświadczeń w segmencie Underground – powiedział.
Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.