Jeszcze w tym roku na stacjach paliw z Grupy Orlen w Czechach, w Niemczech i na Słowacji pojawi się marka Orlen. Jest to element wdrażanej strategii cobrandingu, zakładającej współistnienie lokalnych marek Benzina i star z logotypem Grupy Orlen - podał w poniedziałek, 7 października, płocki koncern.
Jak podkreślił PKN Orlen, "w ramach działań, które docelowo mają zmierzać do pełnego rebrandingu sieci", na wszystkich rynkach, gdzie obecna jest Grupa Orlen "będzie prowadzona spójna komunikacja, w której istotną rolę odgrywać będzie dalsze zaangażowanie w Formułę 1".
"Jeszcze w tym roku na czeskich, niemieckich i słowackich stacjach koncernu pojawi się marka Orlen. Jest to element wdrażanej strategii cobrandingu, zakładającej współistnienie lokalnych marek Benzina i star z logotypem Grupy Orlen" - zaznaczył płocki koncern.
PKN Orlen wyjaśnił, iż "w ramach wzmacniania znajomości marki Orlen połączone logotypy będą pojawiały się między innymi na dystrybutorach, pylonach cenowych oraz na ekranach wewnątrz stacji Benzina i star". Koncern dodał przy tym, że "wprowadzi flagową markę do lokalnych działań marketingowych, wykorzystując na rynkach zagranicznych także potencjał komunikacyjny wynikający z zaangażowania w Formułę 1 i sponsoring Roberta Kubicy".
"Podjęliśmy strategiczną decyzję, że będziemy budować jedną międzynarodową markę Orlen na wszystkich rynkach, gdzie prowadzimy działalność lub sprzedawane są nasze produkty. Już dziś jesteśmy narodowym championem - największą firmą w tej części Europy i najcenniejszą polską marką wycenianą na 4,7 mld zł - ale bez spójnego wizerunku nie wykorzystujemy w pełni naszego potencjału" - oświadczył prezes PKN Orlen Daniel Obajtek, cytowany w komunikacie spółki.
I zapowiedział: "Będzie to proces, który rozłożymy na lata. Nie przewidujemy rewolucji, dlatego na tym etapie nie likwidujemy bliskich klientowi marek lokalnych w Czechach, na Słowacji i w Niemczech, ale łączymy je z logotypem Grupy Orlen. Pozwoli to zbudować rozpoznawalność marki Orlen na tych rynkach. Docelowy rebranding pozwoli nam uzyskać synergię w obszarze komunikacji i marketingu, a jego wsparciem będzie wykorzystanie naszego dalszego zaangażowania w jeden z najbardziej popularnych sportów na świecie, czyli Formułę 1".
Jak oceniła Patrycja Klarecka, członek zarządu PKN Orlen ds. sprzedaży detalicznej, najsilniejsze atrybuty wizerunkowe marki Orlen to nowoczesność, zaufanie, przyjazność, szeroka oferta i wysoka jakość produktów i usług". "Te ważne dla klientów wartości chcemy przenieść również na rynek czeski, słowacki i niemiecki. Najważniejszy cel, jaki przyświeca nam przy rebrandingu, to dotarcie do nowych grup klientów i zwiększanie wolumenów sprzedaży" - podkreśliła.
PKN Orlen podał, iż przy wdrażaniu strategii cobrandingu planuje m.in. "wspólny zakup powierzchni reklamowych dla wszystkich krajów, wspólne zakupy nagród w konkursach i promocjach, a także wzmocnienie komunikacji korporacyjnej na rynkach zagranicznych".
Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.