Zysk netto KGHM Polska Miedź SA w I półroczu 2019 r. wyniósł 1,227 mld zł, wobec 987 mln zł w I półroczu 2018 r. - wynika z opublikowanego we wtorek, 20 sierpnia, raportu półrocznego spółki.
Przychody KGHM Polska Miedź SA z umów z klientami w I połowie br. wyniosły 8,831 mld zł, wobec 7,189 mld zł w analogicznym okresie roku poprzedniego.
Grupa Kapitałowa KGHM Polska Miedź SA zanotowała w I półroczu 970 mln zł zysku netto, wobec 611 mln zł w I półroczu 2018 r. Przychody Grupy z umów z klientami wyniosły 11,228 mld zł, wobec 9,423 mld zł w analogicznym okresie 2018 r.
Na koniec drugiego kwartału dług netto grupy wyniósł 7,863 mld zł.
W I półroczu 2019 r. wydatki na rzeczowe i niematerialne aktywa trwałe w KGHM Polska Miedź wyniosły 1, 312 mld zł i były wyższe rok do roku o 37 proc., natomiast nakłady na rzeczowe i niematerialne aktywa trwałe wyniosły 1,20 mld zł i były wyższe rdr o 35 proc.
W całym I półroczu 2019 r. koszt C1 (gotówkowy jednostkowy koszt produkcji miedzi) w KGHM Polska Miedź wyniósł 1,81 USD/funt i był niższy rdr o 4,7 proc. Spółka podała, że spadek kosztu wynika głównie z umocnienia się dolara amerykańskiego względem złotego oraz mniejszego obciążenia podatkiem od wydobycia niektórych kopalin z uwagi na spadek notowań miedzi i srebra.
Średni ważony jednostkowy gotówkowy koszt produkcji miedzi dla wszystkich operacji w segmencie KGHM International w I półroczu wyniósł 1,82 USD/funt, co oznacza spadek o 2 proc. w ujęciu rocznym. Jak podano, do obniżenia kosztu C1 przyczynił się wzrost przychodów ze sprzedaży metali towarzyszących - o 35 proc.
Gotówkowy jednostkowy koszt produkcji miedzi w Sierra Gorda wyniósł 1,47 USD/funt i był wyższy o 27 proc. rdr, pomimo zwiększenia ilości sprzedanej miedzi. Wzrost jest głównie skutkiem spadku przychodów ze sprzedaży metali towarzyszących, a wśród nich molibdenu, którego sprzedaż była znacznie niższa niż rok wcześniej - napisano w raporcie.
Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.