Zbudowanie jednej sprawnej organizacji, opartej na wspólnych wartościach, która pracuje według takich samych standardów, procesów i jasno sprecyzowanych zadań oraz ujednolicenie struktury organizacyjnej to cele zrealizowanego w ostatnich trzech latach Programu Jedna Dystrybucja (PJD).
Najważniejszym osiągnięciem Jednej Dystrybucji jest stworzenie z różnorodnych organizacji mających bogactwo wielu tradycji jednego spójnego organizmu o wspólnej kulturze organizacyjnej. Na Program złożyło się przeprowadzenie dziesięciu dużych projektów optymalizacyjnych przede wszystkim: optymalizacja organizacji serwisu oraz zasobów struktur i jednostek terenowych, outsourcing wybranych funkcji administracyjnych oraz reorganizacja zarządzania majątkiem oświetleniowym.
Program Jedna Dystrybucja uruchomiony został w 2016 r. Stanowił kontynuację wyzwań reorganizacyjnych w obszarze dystrybucji, które zapoczątkował projekt pn. Wdrożenie modelu biznesowego Tauron Dystrybucja.
- Osiągnięcie celów i założeń Programu to sukces pracowników obszaru dystrybucji. Wspólna struktura organizacyjna, jednolite procesy i osiągnięte cele projektów optymalizacyjnych stanowią solidną podstawę dalszego rozwoju segmentu dystrybucji oraz całej Grupy Tauron – podkreśla Kamil Kamiński, wiceprezes zarządu ds. klienta i wsparcia korporacyjnego w Tauron Polska Energia.
Celem programu było stworzenie jednej sprawnie funkcjonującej struktury organizacyjnej w miejsce jedenastu istniejących wcześniej. W efekcie zmian strukturalnych Tauron Dystrybucja jest liderem wśród spółek dystrybucyjnych w zakresie jakości usług i efektywności działania, a ponadto elastycznie dostosowuje się do rosnących wymagań klientów i prosumentów. Ważnym kierunkiem, są też zmiany nakierowane na podniesienie bezpieczeństwa pracy, zagwarantowania stabilności zatrudnienia
i rozwoju pracowników.
- W ostatnich trzech latach intensywnie pracowaliśmy nad założeniami, procesami, systemami IT, poszukując spójności, efektywności i wysokiej jakości usług dla naszych klientów. Realizacja programu spowodowała znaczne zmiany w funkcjonowaniu całego obszaru dystrybucyjnego – od struktury organizacyjnej i nazw stanowisk począwszy, na systemach IT skończywszy – podkreśla Robert Zasina, prezes zarządu Tauron Dystrybucja.
Tylko w 2018 roku Tauron zainwestował w infrastrukturę sieciową ponad 2 mld złotych. Zrealizowane projekty, na które składa się prawie 70 tysięcy zadań inwestycyjnych, pozwalają na rozwój sieci na wszystkich poziomach napięć i na całym obszarze działania Tauron Dystrybucja.
Podstawowy cel inwestycji w ten obszar to zwiększenie pewności dostaw energii elektrycznej do klientów oraz możliwość przyłączania do sieci nowych podmiotów, w tym z obszaru OZE. Ważnym kierunkiem działań jest także automatyzacja sieci, pozwalająca przyspieszać reakcje w sytuacjach kryzysowych.
Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.
Oddajcie pieniądze górników z ZG Janina A Nie Piszcie O Tym Ile Miliardów Zainwestowaliscie (...)