REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTAC./NIEROTAC. STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA370x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - TOP]
11 lipca 2019 21:18 Polska Agencja Prasowa 2.9 tys. odsłon

Parking na 96 rowerów jest zadaszony i zamykany. Dla bezpieczeństwa zamontowano dwie kamery monitoringu. Ustawiono też dwie stacje naprawcze dla rowerów

Obok Bike&Ride i centrum przesiadkowego znajduje się też jeszcze stacja rowerów miejskich
fot: Krystian Krawczyk

Parking typu Bike&Ride na prawie 100 rowerów udostępniono w czwartek pod przecinającą chorzowski rynek estakadą. W miejscu tym, położonym obok autobusowo-tramwajowego centrum przesiadkowego, zbiegają się budowane w ostatnich latach drogi rowerowe.

Jak podał w czwartkowej informacji chorzowski samorząd, parking na 96 rowerów jest zadaszony i zamykany. Dla bezpieczeństwa zamontowano dwie kamery monitoringu. Ustawiono też dwie stacje naprawcze dla rowerów.

Miasto przekonuje, że mieszkańcy mogą tam na własnym rowerze przyjechać, bezpiecznie go zostawić i przesiąść się na dalszą podróż do komunikacji publicznej. Obok Bike&Ride i centrum przesiadkowego znajduje się też jeszcze stacja rowerów miejskich.

Budowa parkingu Bike&Ride była elementem unijnego projektu miasta związanego z transportem bezemisyjnym. Wspiera on też m.in. budowę w całym mieście łącznie ponad 20 km dróg rowerowych (w 2018 r. i 2019 r.), które docelowo mają komunikować znaczne tereny Chorzowa, rozchodząc się od rynku i tamtejszego parkingu rowerowego (łącznie na parking i drogi przeznaczono 5,5 mln zł, przy dotacji 4,7 mln zł).

Jednym z takich odcinków jest np. droga rowerowa od strony Siemianowic Śląskich oraz Katowic, której ostatnią część oddano do użytku niedawno. Gotowa już infrastruktura zostanie jeszcze oświetlona przez 16 słupów oświetleniowych; na stylizowaną lampę przeprojektowano też słup podtrzymujący trakcję tramwajową z okresu przedwojennego.

Inna część transportowego projektu Chorzowa dotyczy systemu roweru miejskiego, uruchomionego w ograniczonym zakresie jesienią ub. roku. Od wiosny br. działa już 46 stacji systemu, każda z 10 rowerami. Znajdą się we wszystkich dzielnicach, siedem z nich również w Parku Śląskim. Miasto akcentuje bowiem, że traktuje rowery, w tym miejskie, przede wszystkim jako środek transportu uzupełniający komunikację zbiorową.

Całe szacowane na ponad 37,5 mln zł przedsięwzięcie obejmuje też działające od 2016 r. autobusowo-tramwajowe centrum przesiadkowe w rynku oraz wdrożenie systemu zarządzania ruchem (planowo w tym roku). Miasto dostało nań 32 mln zł dofinansowania z puli Regionalnego Programu Operacyjnego Woj. Śląskiego na lata 2014-2020 dotyczącej transportu niskoemisyjnego w miastach.

Równolegle miasto prowadziło inny duży unijny projekt, zakładający przebudowę rynku - jednego z bardziej charakterystycznych tego typu miejskich placów w kraju, ze względu na przecinającą go estakadę drogi krajowej nr 79.

Rynek gotowy jest już od końca czerwca. Pod estakadą powstały pawilony, w których znalazło się miejsce dla gastronomii, usług, instytucji miejskich czy toalet. Po obu stronach estakady urządzono zielone skwery, a przed ratuszem, na przebudowanej płycie rynku, pojawiła się fontanna.

Przebudowa głównej przestrzeni rynku była możliwa po zbudowaniu docelowego układu torów tramwajowych wokół centrum przesiadkowego. Zwolnienie przez tramwaje np. fragmentu rynku przed urzędem miasta pozwoli na stworzenie tam docelowej reprezentacyjnej miejskiej przestrzeni.

Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.

REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM]
Więcej z kategorii
REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
REKLAMA 900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
Komentarze (0) pokaż wszystkie
  • LJYXF
    user

REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
CZĘSTO CZYTANE
Tyle zarabiają szefowie największych firm górniczych. To kosmos
28 listopada 2024
17.1 tys. odsłon
NAJPOPULARNIEJSZE - POKAŻ
NAJPOPULARNIEJSZE - POKAŻ
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - UNDER]