W poniedziałek, 27 maja, władze Rudy Śląskiej ogłosiły przetarg na realizację czwartego - ostatniego 1,7 km odcinka trasy N-S, która połączy DTŚ z autostradą A4. Szacunkowa wartość zamówienia opiewa na kwotę ok. 230 mln zł brutto.
Firmy, które zdecydują się na udział w przetargu, mają czas na złożenie swoich ofert do 3 lipca. Miasto przy wyborze tej najkorzystniejszej pod uwagę będzie brać cenę, a także inne kryteria, takie jak: aspekt jakości, aspekt środowiskowy czy aspekt społeczno-ekologiczny. Zwycięzca przetargu po podpisaniu umowy na realizację zadania, nie licząc okresów zimowych (tj. 15 grudnia do 15 marca), będzie miał 24 miesiące.), będzie miał 24 miesiące.
1,7 km odcinek trasy N-S, na który miasto ogłosiło przetarg, jest ostatnim etapem budowy trasy pomiędzy DTŚ a autostradą A4 Do tej pory wybudowano już 3,4 km trasy, którą można dojechać od DTŚ do węzła z ul. Kokota w Bielszowicach. Ostatni odcinek rozpoczynać się będzie właśnie w tym miejscu i poprowadzony zostanie w kierunku ul. Bielszowickiej, nad którą będzie przebiegał. Trasa N-S łączyć się będzie z ul. Bielszowicką za pośrednictwem dwupoziomowego węzła drogowego. Dalej trasa przebiegać będzie nad potokiem Bielszowickim oraz nad ulicą Piaskową, następnie wiaduktem nad linią kolejową i narożem cmentarza. Trasa z ul. 1 Maja połączy się w rejonie ul. Mostowej tuż przed węzłem autostradowym.
Dodatkowo wraz z budową tego etapu trasy N-S przebudowane zostaną niektóre ulice. Dotyczy to głównie ul. 1 Maja. - Na skrzyżowaniu z ul. Bielszowicką i ul. Magdziorza powstanie rondo turbinowe. Kolejna ingerencja w ul.1 Maja będzie miała miejsce w rejonie cmentarza w Wirku. Tam w kierunku Halemby będzie się ona rozwidlała i skrajny prawy pas przechodzić będzie w łącznicę, którą odbywać się będzie wjazd na trasę N-S, natomiast jadąc z Halemby prawy pas będzie przechodzić w „bypass” umożliwiający bezpośredni zjazd pojazdów z węzła autostradowego w kierunku ul. 1 Maja - tłumaczy Mariusz Pol z Wydziału Dróg i Mostów. Ponadto w rejonie Szkoły Podstawowej nr 7 wybudowany zostanie duży parking dla samochodów osobowych.
Spore zmiany obejmą także ul. Bielszowicką. Oprócz budowy węzła drogowego z trasą N-S i ronda na skrzyżowaniu z ul. 1 Maja utworzone zostanie tam miejsce do ważenia i kontroli pojazdów wraz z trzema miejscami do postoju samochodów ciężarowych. Dodatkowo przebudowane zostaną wloty bocznych ulic łączących się z ul. 1 Maja. Chodzi o ul. Gabora, Wyzwolenia, Polną, Mostową, Olimpijską.
Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.