Jak poinformowało biuro prasowe Taurona, klienci koncernu energetycznego mogą przepisać licznik prądu bez wychodzenia z domu. Spółka uruchomiła narzędzie umożliwiające wypełnienie protokołu zdawczo-odbiorczego całkowicie online.
Nowa funkcjonalność służy osobom, które wprowadzają się do nowego mieszkania lub domu, gdzie założony jest już licznik. Może to być udogodnienie także dla wynajmujących nieruchomości. Teraz każdą zmianę osoby, na którą wystawiane mają być faktury za prąd, można przeprowadzić w łatwy sposób, bez konieczności odwiedzania punktu obsługi klienta czy przesyłania dokumentów do Taurona. Protokół zdawczo-odbiorczy online umożliwia przepisanie licznika na inną osobę bez wychodzenia w domu przez 24 godziny na dobę, siedem dni w tygodniu.
Jak zaznaczają przedstawiciele Tauron w tym celu nie trzeba drukować, skanować i odsyłać żadnych dokumentów. Aby przepisać licznik wystarczy zalogować się do serwisu Mój TAURON, a następnie wypełnić dostępny tam elektroniczny formularz. W pierwszej kolejności go wypełnia osoba, która dotychczas była stroną umowy z Tauronem. Następnie przesyła automatycznie wygenerowany link do osoby przejmującej licznik, która wypełnia drugą część formularza. Dodatkowo nowy użytkownik zostanie poproszony o wybranie oferty, na podstawie której chce być rozliczany z TAURONEM, a także o podanie informacji niezbędnych do zawarcia umowy.
- Możliwość przepisania licznika online to jedna z funkcjonalności, którą wprowadziliśmy dla klientów w ramach rozwoju obsługi online. Do tej grupy działań należy zaliczyć również uruchomienie w ubiegłym roku nowoczesnego serwisu obsługowego Mój Tauron, dostępnego także w formie aplikacji mobilnej. Dzięki niemu klienci mogą załatwić jeszcze więcej spraw w jednym miejscu. Uzyskali także łatwy dostęp do swoich rachunków za energię elektryczną czy gaz – mówi Kamil Kamiński wiceprezes zarządu ds. klienta i wsparcia korporacyjnego.
Narzędzie zostało uruchomione w październiku. Z badania dotyczącego funkcjonowania protokołu zdawczo-odbiorczego online przeprowadzonego na zlecenie TAURONA wynika, że 93 proc. badanych pozytywnie ocenia rozwiązanie. Użytkownicy w największym stopniu doceniają szybkość i łatwość wypełniania formularza, a tym samym oszczędność czasu.
Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.
Brawo Tauron! Wiele jest jeszcze do zrobienia i mam nadzieję że nie osiądziecie na laurach. Odejście od komunistycznej biurokracji, pieczątek na podaniach itp. przyniesie wam nie tylko oszczędności ale również zadowolenie klienta. Życzę dalszych sukcesów.