REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTAC./NIEROTAC. STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA370x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - TOP]
27 listopada 2018 06:25 Polska Agencja Prasowa 1.6 tys. odsłon

Kolej: PKP Cargo z nową strategią na najbliższe pięć lat

Narastająco, po dziewięciu miesiącach 2018 roku, przychody operacyjne grupy PKP Cargo wyniosły 3,84 mld zł
fot: Maciej Dorosiński/ARC

Rada nadzorcza PKP Cargo zatwierdziła strategię grupy na lata 2019-2023 - podała spółka w komunikacie. Strategia zakłada, że od 2019 roku coroczny zysk grupy będzie na poziomie minimum 5 proc. przychodów, a od 2023 roku - minimum 8 proc. przychodów.

Jak poinformowało PKP Cargo w komunikacie cele strategiczne to: "pozycja nr 1 w obszarze Trójmorza i na trasach Nowego Jedwabnego Szlaku na obszarze Unii Europejskiej pod względem pracy przewozowej oraz przewiezionej masy do 2023 r. i wzmacnianie pozycji w latach 2023-2038 oraz 65-proc. udział w polskim rynku towarowych przewozów kolejowych do 2023 roku mierzony pracą przewozową".

Zawarte w strategii cele krótkookresowe obejmują natomiast: "stworzenie najbardziej konkurencyjnej oferty dla partnerów biznesowych na Nowym Jedwabnym Szlaku na obszarze Unii Europejskiej i w obszarze Trójmorza, coroczny wzrost efektywności operacyjnej mierzony wskaźnikami KPI, utrzymanie tempa wzrostu ceny akcji wyższego od wzrostu wartości WIG30, oraz coroczny zysk netto na poziomie minimum 5 proc. przychodów od 2019 r. i minimum 8 proc. przychodów od 2023 r".

Osiągniecie celów strategicznych ma być oparte na realizacji 13 inicjatyw strategicznych zawartych w trzech filarach: wzrostu efektywności operacyjnej i efektywności organizacyjnej.

Dodano, że chodzi m.in. o wzrost organiczny i nieorganiczny na rynku krajowym, skoordynowanie ekspansji zagranicznej, dostosowanie oferty w celu integracji łańcucha dostaw do klienta, cyfryzację i informatyzację, optymalizację procesów przewozowych i utrzymaniowych, przyjęcie polityki zarządzania projektami oraz powołanie centralnej jednostki PMO.

W strategii określono "wizję i misję grupy PKP Cargo". Jak podano w komunikacie misją PKP Cargo będzie "realizowanie kompleksowej usługi logistycznej na rynku kolejowych przewozów towarowych i usług intermodalnych dającej pozycję dostawcy pierwszego wyboru".Według "wizji" określonej w strategii firma będzie "środkowoeuropejskim liderem w przewozach kolejowych dzięki uzyskaniu dominującej pozycji w obszarze Trójmorza i na Nowym Jedwabnym Szlaku".

Narastająco, po dziewięciu miesiącach 2018 roku, przychody operacyjne grupy PKP Cargo wyniosły 3,84 mld zł, co oznacza wzrost o 11 proc. w stosunku do tego samego okresu 2017 roku. EBITDA wyniosła 702 mln zł, co daje wzrost o 32 proc. rok do roku. Po dziewięciu miesiącach, w ujęciu rok do roku, wynik netto grupy wzrósł do 194 mln zł z 52 mln zł w tym samym okresie 2017 roku.

W trzecim kwartale przychody grupy wyniosły 1,33 mld zł wobec 1,19 mld zł w trzecim kwartale 2017 roku. EBITDA wyniosła 279 mln zł, podczas gdy w tym samym okresie 2017 roku, wyniosła ona 199 mln zł. Zysk netto w trzecim kwartale 2018 roku wyniósł 105 mln zł wobec 32 mln zł w tym samym okresie roku ubiegłego.

Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.

REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM]
Więcej z kategorii
Aktualności powiązane
REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
REKLAMA 900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
Komentarze (0) pokaż wszystkie
  • VZQUM
    user

REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
CZĘSTO CZYTANE
Górników w kopalni będzie o połowę mniej. Dokąd trafią?
19 grudnia 2024
33.6 tys. odsłon
NAJPOPULARNIEJSZE - POKAŻ
NAJPOPULARNIEJSZE - POKAŻ
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - UNDER]