Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad podpisała umowę na projekt kolejnego odcinka trasy S19 na Podkarpaciu. Chodzi o 11,5 kilometrowy fragment drogi ekspresowej od węzła Nisko Południe do węzła Podgórze.
Odcinek od węzła Nisko Południe do węzła Podgórze zrealizuje Konsorcjum: Mostostal Warszawa S.A. i Acciona Construcciones S.A. za kwotę 272,5 mln zł, w terminie 34 miesięcy. Umowa została podpisana, w środę, 14 listopada.
- Podpisana umowa jest kolejnym dowodem na to, że Via Carpatia jest priorytetową inwestycją dla polskiego rządu. To bardzo ważna trasa dla transportu międzynarodowego, dlatego tak istotne jest, abyśmy jak najszybciej ją ukończyli. Każda kolejna podpisywana umowa przybliża nas do tego celu: do bezpiecznego i komfortowego podróżowania na kierunku północ - południe - powiedział minister infrastruktury Andrzej Adamczyk.
Zadaniem wykonawcy prowadzącego inwestycję w systemie „projektuj i buduj” będzie zaprojektowanie odcinka drogi GDDKiA ekspresowej S19, uzyskanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej, wybudowanie drogi wraz z obiektami inżynierskimi i towarzyszącą infrastrukturą, opracowanie dokumentacji powykonawczej oraz uzyskanie decyzji o pozwoleniu na użytkowanie. Okresy zimowe (tj. od 15 grudnia do 15 marca) będą wliczane tylko do czasu objętego projektowaniem. Do czasu realizacji robót przerwy zimowe nie będą wliczane.
Zakres robót obejmuje wykonanie dwujezdniowej drogi ekspresowej z pasami awaryjnymi i rezerwą miejsca pod trzeci pas ruchu, dróg poprzecznych i dojazdowych umożliwiających połączenie z istniejącą siecią dróg. Powstaną także urządzenia ochrony środowiska, tj. ekrany akustyczne, urządzenia podczyszczania wód opadowych, ogrodzenia i przejścia dla zwierząt oraz pasy zieleni dogęszczającej.
Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.
Ostatnio jechałem S19 z Rzeszowa w stronę Lublina - tym istniejącym odcinkiem. Jechałem dokładnie do Górna. Droga ok, choć zrobiona na mijankę tzn. nie dwa pasy w każdą stronę ale 2 + 1. Czy tak będą budować dalej do samego Lublina. W Polsce tylko raz widziałem takie rozwiązanie - obwodnica Żyrardowa. Wszystkie inne S-ki są 2 + 2. I jeszcze jedna sprawa. Wszystkie bariery energochłonne na tej drodze były pordzewiałe, choć droga ma dopiero kilka lat. Pewnie Ździsiek z Zenkiem wzięli dla siebie i już nie starczyło. Gdzie jest GDDKIA? Nikt tego nie reklamuje. Gdzie gwarancja wykonawcy. W prywatnej firmie nie do pomyślenia. A tutaj na państwowym, każdy ma to gdzieś. Taka Polska profesjonalna.