REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTAC./NIEROTAC. STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA370x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - TOP]
7 listopada 2018 19:47 Polska Agencja Prasowa 1.9 tys. odsłon

GZM: integracja gmin i miast w identyfikacji wizualnej

Logiem Metropolii jest prosta litera M przedstawiona z dodatkowym kształtem mogącym kojarzyć się z sercem czy matematycznym znakiem większości, zaproponowana przez pracownię Atelier Szewski Paweł Miszewski
fot: Krystian Krawczyk

Władze Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii (GZM) przedstawiły w środę, 7 listopada, system identyfikacji wizualnej i tzw. księgę znaku. Zawierają one m.in. możliwości wykorzystania logotypu Metropolii, jej kolory czy symbole miast.

Logiem Metropolii jest prosta litera M przedstawiona z dodatkowym kształtem mogącym kojarzyć się z sercem czy matematycznym znakiem większości, zaproponowana przez pracownię Atelier Szewski Paweł Miszewski.

Teraz ta sama pracownia przygotowała dla GZM m.in. system identyfikacji wizualnej, czyli zbiór wytycznych dotyczących metropolitalnej symboliki oraz formy materiałów informacyjnych, promocyjnych czy urzędowych.

Jak podała w środę Kamila Rożnowska z zespołu prasowego urzędu metropolitalnego, w księdze przedstawiono m.in. przykładowe możliwości wykorzystania i przekształcania logotypu. Znalazły się w niej również ikony, symbolizujące poszczególne miasta i gminy Metropolii, ułożone z elementów przypominających grę tetris. Towarzyszy im hasło "dobrze się składa".

"Celem i zamierzeniem było to, by elementy tworzące logotyp Metropolii - przekształcały się, zmieniały, układały w nowe piktogramy, symbole, ikony" - wskazał, cytowany przez Rożnowską, Paweł Miszewski. "Chciałem przedstawić ewolucję tej strzelistej litery M z akcentem znajdującym się nad nią" - dodał.

W księdze znaku opisano m.in. kolory, którymi będzie posługiwała się GZM. To fuksja, żółć i granat, które otrzymały nazwy: Fuksja Metropolii, Słońce Metropolii oraz Metroblue. Według Miszewskiego fuksja, jako kolor podstawowy, symbolizuje otwartość i nową wartość, jaką wnosi utworzenie Metropolii, natomiast dwa pozostałe kolory syntezują barwy heraldyczne obu metropolitalnych regionów.

Najbardziej rozbudowaną częścią księgi znaku jest prezentacja ikon, odnoszących się do wszystkich 41 miast i gmin GZM. Stworzono je na podstawie powtarzalnego akcentu, występującego w logo - przypominają elementy popularnej grze tetris. W ten sposób odwzorowano m.in. dwie wieże ze Świętochłowic, ratusz z Siemianowic Śląskich, pomnik Kiepury z Sosnowca, Spodek z Katowic, symbol lotniska z Ożarowic czy Żyrafę z Tychów i Radiostację z Gliwic.

Księga znaku to także różne warianty wykorzystania metropolitalnej identyfikacji w przestrzeni publicznej. Pierwsze jej elementy będzie można dostrzec w grafice umieszczonej na autobusach czterech linii ekspresowych na lotnisko Katowice, które Metropolia uruchamia 13 listopada br.

"Nowoczesna, oryginalna, tworząca nowy język projektowy, zrywająca ze stereotypami, integrująca wszystkie gminy i miasta tworzące Metropolię. Myślę, że w tych kilku słowach można opisać księgę znaku Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii" - podsumował cytowany przewodniczący zarządu GZM Kazimierz Karolczak.

"Chcieliśmy, żeby identyfikacja wizualna Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii była odważna, wyrazista, nietuzinkowa, ponadstandardowa, o unikalnym designie, idealnie pasująca do nowych mediów" - dodał Karolczak.

W galerii: system identyfikacji wizualnej, czyli zbiór wytycznych dotyczących metropolitalnej symboliki oraz formy materiałów informacyjnych, promocyjnych czy urzędowych; w tzw. księdze znaku znalazły się również ikony, symbolizujące poszczególne miasta i gminy Metropolii.

Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.

REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM]
Więcej z kategorii
Aktualności powiązane
REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
REKLAMA 900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
Komentarze (0) pokaż wszystkie
  • PPLCF
    user

REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
CZĘSTO CZYTANE
Górników w kopalni będzie o połowę mniej. Dokąd trafią?
19 grudnia 2024
33.7 tys. odsłon
NAJPOPULARNIEJSZE - POKAŻ
NAJPOPULARNIEJSZE - POKAŻ
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - UNDER]