REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTAC./NIEROTAC. STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA370x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - TOP]
6 listopada 2018 17:20 Portal gospodarka i ludzie : : autor: KAJ 1.2 tys. odsłon

Gliwice: dwa pokolenia, dwa światy

Prezes Taurona, Filip Grzegorczyk, przekonywał, że fuzja doświadczenia i młodości może przynieść każdej firmie wiele pozytywnych rezultatów
fot: Kajetan Berezowski

Czy pracownicy reprezentujący dwa różne pokolenia są w stanie dogadać się i wykonywać swoje zadania jak należy? Z pewnością tak. Młodzi wnoszą do firm świeżego ducha i wiedzę z dziedziny nowoczesnych technologii. Łatwiej im będzie odnaleźć się w nowym miejscu pracy, jeśli wesprą ich doświadczeni pracownicy z wieloletnim stażem.

W Gliwicach z inicjatywy Taurona spotkali się 6 bm. pracodawcy i eksperci z dziedziny psychologii, socjologii i zatrudnienia. Rozmawiano o wyzwaniach, jakie stoją przez pracodawcami, luce pokoleniowej, komunikacji międzypokoleniowej, motywowaniu pracowników w różnym wieku itd.

- Różne pokolenia próbują się dogadać i bywa to czasami trudne. Nie ma znaczenia, czy chodzi o branże tradycyjne, takie jak górnictwo czy energetykę lub nowe, reprezentujące nowoczesne gałęzie gospodarki. Dwa pokolenia, dwa światy. Ludzie młodzi widzą świat inaczej niż starsi. To jest naturalny proces, on nas tworzy. To bywa bolesne. Dlatego trzeba te dwa pokolenia pogodzić. Jednoznacznych rad nie ma, musimy się przede wszystkim szanować i wzajemnie doceniać. Każdy z nas ma coś do pokazania i przekazania. Starsi mają swoją wizję świata, wypracowaną kiedyś. Jest wartościowa, ale będzie uboga, jeśli nie wezmą pod uwagę tego co mówią młodzi i odwrotnie – przekonywał Marek Kaczmarzyk, biolog i neurodydaktyk z Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach.

- Doświadczeni pracownicy czują pewien dyskomfort w zderzeniu z nowoczesną technologią wchodzącą na rynek. Młodzi ludzie tego się nie boją. To jest idealny układ, żeby się rozwijać – przekonywał Filip Grzegorczyk, prezes Taurona.

W trakcie konferencji mówiono także o szkolnictwie zawodowym. Od nowego roku szkolnego, w blisko 40 klasach patronackich spółki Tauron, kształcą się przyszli energetycy i górnicy. Poza nauką teorii mają możliwość uczestniczenia w zajęciach praktycznych oraz odbywania stażów zawodowych.

Kształcenie dualne, czyli system nauczania, w którym w czasie uczęszczania do szkoły uczeń pobiera także praktyczną naukę zawodu, niesie ze sobą szereg korzyści zarówno dla ucznia, jaki i dla przedsiębiorcy, który włącza się w promocję kształcenia zawodowego.

–  Podejmujemy szereg inicjatyw mających na celu wypracowanie optymalnego modelu współpracy pomiędzy szkolnictwem a przemysłem, odpowiadającego potrzebom sektora energetycznego i zapewniającego pełne wykorzystanie potencjału tkwiącego w polskim systemie edukacji. Dzięki klasom patronackim, już na poziomie szkolnictwa zawodowego, dbamy o zagwarantowanie sobie w przyszłości pracowników o profilach zawodowych dopasowanych do potrzeb Grupy – podkreślił Filip Grzegorczyk

 

Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.

REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM]
Więcej z kategorii
REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
REKLAMA 900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
Komentarze (0) pokaż wszystkie
  • KLACJ
    user

REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
NAJPOPULARNIEJSZE - POKAŻ
NAJPOPULARNIEJSZE - POKAŻ
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - UNDER]