PKP Polskie Linie Kolejowe SA prowadzą inwestycje na linii Tunel – Sosnowiec za 190 mln zł. Dzieki temu pociagi pasażerskie i towarowe na tym odcinku pojadą nawet dwa razy szybciej, a podróżni zyskają wygodniejsze stacje i przystanki.
PLK na małopolskim odcinku Tunel – Charsznica – Wolbrom – Jaroszowiec Olkuski realizują prace za 150 mln zł, a od strony Śląska za 40 mln zł na odcinku Dąbrowa Górnicza Strzemieszyce – Dąbrowa Górnicza Wschodnia.
Od sierpnia toczą się prace na odcinku Charsznica – Wolbrom – Jaroszowiec Olkuski. To zadanie za ponad 132 mln zł. Efektem ma być lepszy standard obsługi pasażerów. Nowe oblicze zyska także stacja Wolbrom. Rozebrano już tor. Będzie nowy peron oraz przejście pod torami, które zastąpi dotychczasową kładkę. Nowy obiekt poprawi dostęp do pociągów i zwiększy poziom bezpieczeństwa. Zastosowanie wind, ułatwi dostęp do peronu osobom o ograniczonej możliwości poruszania się.
Podróżni wygodniej wsiądą do pociągów także na przebudowanych przystankach: Gajówka, Jeżówka, Zarzecze, Chrząstowice Olkuskie. Będą tam nowe perony, przystosowane do obsługi wszystkich podróżnych, lepiej oznakowane oraz z dobrą informacją pasażerską.
Poza przystankami wymieniane są tory, rozjazdy i elementy sieci trakcyjnej. Przebudowa objęła urządzenia sterowania ruchem kolejowym.
W październiku rozpoczęła się także wymiana torów na odcinku Tunel – Charsznica – Wolbrom, to projekt za 17 mln zł. Do końca roku zaplanowano wymianę szyn w jednym z dwóch torów między Tunelem a Charsznicą.
Łącznie na trasie Tunel – Jaroszowiec Olkuski, PLK wymienią 39 km torów, sieć trakcyjną na długości 20 km a także naprawią 22 obiekty inżynieryjne. Nowa infrastruktura pozwoli zwiększyć prędkość pociągów miejscami nawet z 40 do 120 km/h.
Ważnym elementem inwestycji na odcinku Charsznica – Wolbrom – Jaroszowiec Olkuski jest modernizacja 6 przejazdów. Na przejeździe w Kalisiu koło Wolbromia wykonawca już wymienił szyny i zamontował gumowe płyty przejazdowe w jednym torze. Do końca roku cały przejazd będzie przebudowany. Kierowcy łatwiej i ciszej przekroczą skrzyżowania drogi z torami. Podobne prace wykonane będą także na 5 przejazdach w gminie Wolbrom (Jeżówka, Wolbrom, Zarzecze, Chrząstowice).
Kontynuacja prac na trasie z Tunelu do Sosnowca
Inwestycje na linii z Tunelu do Sosnowca nr 62, pozytywnie wpływają na przejazd pociągów pasażerskich oraz towarowych z Małopolski na Śląsk. Zwiększa się poziom bezpieczeństwa, a przebudowa peronów poprawia obsługę podróżnych. Poza realizowanym obecnie projektami na małopolskim odcinku trasy, już w latach 2016 - 2018 wykonano roboty na szlakach Olkusz – Bukowno i Bukowno – Sławków za ponad 40 mln zł. Na Śląsku wykonano prace za 49 mln zł na odcinku Sosnowiec Główny – Dabrowa Górnicza Strzemieszyce.
Zadania realizowane są w ramach projektu: „Prace na liniach kolejowych nr 62, 660 na odcinku Tunel – Bukowno – Sosnowiec Płd.”, szacowanego na niespełna 295 mln zł. Prace zaplanowano do końca 2020 r.
Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.