REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTAC./NIEROTAC. STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA370x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - TOP]
25 października 2018 15:07 1.5 tys. odsłon

Kolej: budują siedem nowoczesnych pociągów dla PKP Cargo

Dragon 2 to pierwsza w Europie 6-cio osiowa lokomotywa elektryczna. Została zaprojektowana do prowadzenia ciężkich składów towarowych
fot: newag.pl

Do końca roku nowosądecki Newag dostarczy trzy nowoczesne lokomotywy towarowe Dragon 2 dla PKP Cargo. Wartość kontraktu to 45 mln 260 tys. zł netto. W czwartek, 25 października, w obecności ministra infrastruktury Andrzeja Adamczyka podpisano stosowną umowę w siedzibie Newag w Nowym Sączu.

Dragon 2 to pierwsza w Europie 6-cio osiowa lokomotywa elektryczna. Została zaprojektowana do prowadzenia ciężkich składów towarowych. Głównym autem tych lokomotyw jest wysoka siła pociągowa, która w połączeniu z dużą masą umożliwia prowadzenie ciężkich składów.

W lokomotywie zastosowano najnowocześniejsze rozwiązania techniczne, zapewniające m.in. bezawaryjną pracę w wysokich temperaturach, zmniejszenie poziomu hałasu, ograniczenie strat energii o 50 proc.

- Bardzo się cieszę ze współpracy z Newagiem. Jesteśmy z tej współpracy zadowoleni. To polska myśl techniczna, to polscy inżynierowie realizują projekty na najwyższym światowym poziomie. Newag wpisuje się w produkcję pojazdów kolei przyszłości. Życzę, aby dzisiejsze wydarzenie było częścią procesu rozwojowego polskiego przemysłu transportowego - mówił min. Adamczyk.

Prezes PKP Cargo Czesław Barcewicz zaznaczył, że dzisiejsza umowa na zakup trzech lokomotyw elektrycznych Dragon 2 wpisuje się w strategię rozwoju firmy.

- Jest to kamień milowy w unowocześnieniu naszego taboru, przede wszystkim w odpowiedzi na potrzeby rynku zgłaszane przez naszych klientów. Unowocześniamy się, ponieważ tego potrzebuje rynek, tego potrzebują nasi klienci. Wzmacniamy naszą pozycję jako lidera w przewozach towarowych w Polsce, ale i w Europie, bo jesteśmy drugim przewoźnikiem kolejowym w Europie. Jesteśmy również dużym graczem globalnym umacniając naszą pozycję na rynku lokalnym, europejskim i globalnym. Potrzebujemy do realizacji usług na najwyższym poziomie, nowoczesnego taboru, który jest w stanie efektywnie i bezawaryjnie wozić na miejsce w określonym czasie określoną liczbę towarów - mówił prezes PKP Cargo.

Przypomniał on, że jest to kolejne działanie inwestycyjne PKP Cargo w tym roku po modernizacji 98 lokomotyw spalinowych i tysiąc platform do przewozu kontenerów.

Prezes Newag SA Zbigniew Konieczek powiedział, że po ponad 30. latach jest to pierwsza polska lokomotywa, która zostaje kupiona przez narodowego przewoźnika PKP Cargo.

- Jestem bardzo dumny, że lokomotywa Dragon 2 trafi do PKP Cargo, ale oprócz tych lokomotyw produkujemy również elektryczne zespoły trakcyjne, które jeżdżą praktycznie w całej Polsce. Obecnie produkujemy pociągi metra, które będą jeździły w stolicy Bułgarii Sofii. Robimy też pociągi do Włoch. Cały czas rozwijamy firmę. Myślimy o ekspansji na kolejne rynki - dodał Koniczek.

Prezes Newag SA. dodał także, że firma realizuje kolejny projekt, który chce zaprezentować w 2022 r. Będzie to lokomotywa dwusystemowa, żeby mogła wjechać na tory w Czechach i Słowacji, gdzie jest mniejsze napięcie trakcyjne.

Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.

REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM]
REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
REKLAMA 900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
Komentarze (0) pokaż wszystkie
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
CZĘSTO CZYTANE
Fedrują trzy ściany, w planie mają kolejne dwie
23 czerwca 2025
17.9 tys. odsłon
NAJPOPULARNIEJSZE - POKAŻ
NAJPOPULARNIEJSZE - POKAŻ
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - UNDER]