Trzy oferty otrzymała samorządowa spółka Tramwaje Śląskie w przetargu na modernizację ponad 4 km głównej linii tramwajowej łączącej Sosnowiec z Będzinem, Czeladzią oraz Dąbrową Górniczą. Dwie z nich mieszczą się w budżecie zamawiającego, wynoszącym 64,3 mln zł brutto.
To jeden z większych remontów istniejących torowisk w obecnym miliardowym projekcie unijnym tego operatora.
Chodzi o modernizację jedynego połączenia sieci spółki od strony miast Górnego Śląska i Sosnowca z torowiskami na terenie pozostałych miast Zagłębia Dąbrowskiego. W przyszłości, dzięki m.in. tym pracom, będą mogły do nich dotrzeć nowoczesne tramwaje niskopodłogowe.
Przetarg podzielono na dwie części (zadania). Jedno to przebudowa wydzielonego torowiska w ciągu ul. Małobądzkiej w Będzinie na odcinku od Ronda Czeladzkiego do granicy z Sosnowcem. Łączna długość torów przewidzianych do przebudowy to ok. 6 km toru pojedynczego.
Druga część przetargu ma wyłonić wykonawcę modernizacji torowisk w Sosnowcu - od granicy z Będzinem do pętli Będzińska, samej pętli oraz w ciągu ul. Będzińskiej w kierunku centrum - do ul. Staropogońskiej (dalszy odcinek jest modernizowany obecnie). Do przebudowy zaplanowano tam niespełna 2,8 km toru pojedynczego.
Jak wynika z informacji ze środowego otwarcia ofert, swoje formalne zainteresowanie zgłosiło trzech wykonawców. Konsorcjum firm Trakcja PRKiI i Silesia-Invest zaproponowało cenę 56,9 mln zł brutto, konsorcjum spółek z grupy NDI - 58,3 mln zł, a spółka Tor-Krak - 74,8 mln zł. Budżet zamówienia określono na 64,3 mln zł brutto.
W równoległym przetargu Tramwaje poszukują wykonawcy remontu wydzielonego torowiska wzdłuż ul. Kasprzaka w Dąbrowie Górniczej (ok. 6 km toru pojedynczego). To większa część tamtejszej linii wiodącej wzdłuż głównych arterii miasta, nieobjęta trwającymi pracami projektowymi miasta - zmierzającymi do ich gruntownej modernizacji.
Kryteriami oceny ofert w obu postępowaniach będą: cena w 80 proc. oraz gwarancja i doświadczenie osób kierowanych do realizacji zamówienia (po 10 proc.). Na wykonanie prac przewidziano 18 miesięcy - od podpisania umowy.
Oferty w przetargu dotyczącym Dąbrowy Górniczej mają zostać otwarte 24 października br.
Będą to kolejne już roboty w ramach realizowanej pierwszej części projektu modernizacji infrastruktury tramwajowej na terenie Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii (GZM). Cały projekt zakłada m.in. remonty 100 km torowisk, budowę ponad 20 km nowych linii oraz zakup 45 nowych tramwajów.
Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.