Chodzi o odcinek drogi ekspresowej S3 między Legnicą i Lubawką. W poniedziałek, 8 października została podpisana umowa na unijne dofinansowanie inwestycji.
Umowę podpisali Przemysław Gorgol, p.o. Dyrektora Centrum Unijnych Projektów Transportowych oraz Agnieszka Krupa, p.o. Zastępcy Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad
- S3, obok autostrady A1 i S19, to jeden z trzech filarów, na których opiera się polski system dróg prowadzących z północy na południe kraju.Wykonujemy kolejny krok w kierunku tego, o czym mówiliśmy miesiąc temu otwierając nowy odcinek S3 między Nową Solą a Kaźmierzowem: S3 uruchomi potencjał tkwiący w portach Szczecin – Świnoujście, gdy połączy je systemem dróg w Czechach i Austrii – ocenił minister inwestycji i rozwoju Jerzy Kwieciński.
- Bardzo się cieszę, że udało się uzyskać wsparcie Unii Europejskiej dla kluczowego odcinka drogi S3, od Legnicy do granicy z Czechami w Lubawce. Jego realizacja ma fundamentalne znaczenie dla rozwoju gospodarczego całej zachodniej Polski – dodał wiceminister infrastruktury Marek Chodkiewicz.
Projekt zakłada budowę odcinka drogi ekspresowej S3 o długości 67 km, który połączy dwa dolnośląskie miasta – Legnicę i Lubawkę. Całkowity koszt budowy jest szacowany na prawie 3 961 mln złotych. Dofinansowanie UE z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014–2020 wyniesie prawie 1 891 mln zł., a planowany termin zakończenia inwestycji to koniec maja 2023 r. Budowany odcinek rozpoczyna się w gminie Krotoszyce, następnie trasa przechodzi przez gminy Męcinka, Jawor, Mściwojów, Paszowice, Dobromierz, Bolków, Stare Bogaczowice, Czarny Bór, Marciszów, Kamienna Góra i Lubawka. Cały projekt został podzielony na cztery zadania: od węzła Legnica II (bez węzła) do węzła Jawor II (z węzłem); od węzła Jawor II (bez węzła) do węzła Bolków (z węzłem); od węzła Bolków (bez węzła) do węzła Kamienna Góra Północ (bez węzła); od węzła Kamienna Góra Północ (z węzłem) do granicy państwa.
Roboty na odcinku S3 od Legnicy do Bolkowa są już na ukończeniu i jesienią tego roku odcinek ten zostanie oddany do ruchu, natomiast w ramach odcinka S3 od Bolkowa do Lubawki (granica państwa) GDDKiA wybrała wykonawców robót. Podpisanie umów z wykonawcami planowane jest w tym miesiącu.
- Budowana droga ekspresowa S3 jest kluczowym korytarzem komunikacyjnym otwierającym polskie porty na Europę środkową i południową. S3 biegnie z północno-zachodniej Polski, aż do południa kraju i łączy miasta wojewódzkie na trasie Szczecin – Gorzów Wielkopolski – Zielona Góra – Wrocław – Katowice – podkreślił Przemysław Gorgol, dyrektor CUPT.
Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.