Grupa kapitałowa OT Logistics planuje w tym roku przewieźć Odrą z Gliwic do Wrocławia 250 tys. t węgla. W środę, 4 kwietnia, podpisano umowę na przeładunek surowca w gliwickim porcie rzecznym, którego operatorem jest Śląskie Centrum Logistyki.
Barki z węglem pilotażowo wróciły na śląski odcinek Odry w połowie ubiegłego roku, po kilkuletniej przerwie. Zawarta w środę umowa pozwoli na kontynuację śródlądowych przewozów węgla z Gliwic do Wrocławia także w tym roku, na znacznie większą skalę.
- Po bardzo udanym programie pilotażowym i wznowieniu w drugiej połowie ubiegłego roku rzecznego transportu węgla ze Śląska do wrocławskiej Kogeneracji, planujemy zwiększenie skali przewozów w tym roku. Na trasie Gliwice-Wrocław chcemy przetransportować nawet ćwierć miliona ton węgla - poinformował wiceprezes, dyrektor dywizji żeglugi śródlądowej OT Logistics, Andrzej Klimek.
Od lipca zeszłego roku, kiedy po kilku latach przerwy przywrócono transport węgla Odrzańską Drogą Wodną, do końca 2017 r. przewieziono na tej trasie ok. 127 tys. ton tego surowca. W tym roku ma to być około dwa razy więcej. Pierwszy tegoroczny transport do Wrocławia wyrusza w środę - koleją trafi z kopalni do portu w Gliwicach, a po przeładunku na barki w Śląskim Centrum Logistyki popłynie Kanałem Gliwickim i Odrą do stolicy Dolnego Śląska.
- Technicznie i organizacyjnie jesteśmy przygotowani na rozpoczęcie sezonu żeglugowego. Nasze zdolności przeładunkowe znacznie przekraczają 250 tys. ton i oscylują w granicach 1 mln ton rocznie. Jeżeli po udrożnieniu Odrzańskiej Drogi Wodnej i rozbudowie Elektrowni Opole potrzeby będą większe, jesteśmy gotowi inwestować w infrastrukturę i potrzebny sprzęt - zapewnił dyrektor Śląskiego Centrum Logistyki ds. rozwoju Robert Goc.
Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.