Produkty motoryzacyjne Orlen Oil z grupy PKN Orlen trafią do polskiej sieci autoryzowanych dealerów Kia, obejmującej 73 punkty sprzedaży. Oba podmioty podpisały umowę ws. długoterminowej współpracy handlowej i marketingowej.
Zgodnie z podpisaną umową, Kia Motors Polska wprowadzi produkty Platinum Pro, jako zalecane w sieci autoryzowanych dealerów Kia - poinformował w czwartek płocki koncern.
Według PKN Orlen współpraca Orlen Oil z Kia dotyczyć będzie nie tylko dystrybucji i promocji olejów silnikowych, gdyż marka Platinum zostanie partnerem technologicznym i sponsorem tytularnym Wyścigowych Samochodowych Mistrzostw Polski Kia Picanto - Kia Platinum Cup.
- Współpraca z Kia to istotny element naszej strategii handlowej" - powiedział, cytowany w komunikacie spółki, dyrektor sprzedaży krajowej motoryzacja w Orlen Oil Robert Staniszewski. Jak ocenił, oba podmioty "mają mocną pozycję rynkową". "Każdy polski kierowca doskonale zna te marki. Wspólne działania to szansa na ich dalsze umacnianie. Wierzę, że rozpoczęta współpraca przełoży się na wymierne efekty handlowe i marketingowe dla obu firm - dodał.
Z kolei dyrektor zarządzający Kia Motors Polska Wojciech Szyszko powiedział: "Współdziałanie producenta samochodów i olejów jest dla nas naturalne, gdyż dzięki takiej współpracy obie strony mogą doskonalić swoje produkty".
Orlen Oil z grupy kapitałowej PKN Orlen jest wiodącym w Polsce producentem i dystrybutorem środków smarnych dla motoryzacji, rolnictwa i przemysłu. Spółka sprzedaje swoje produkty na 55 rynkach eksportowych. Podkreśla m.in., że Platinum Pro to najbardziej zaawansowane oleje w jej ofercie, zaprojektowane specjalnie dla autoryzowanych serwisów obsługi pojazdów.
Jak podał płocki koncern, w 2017 r. do klientów w Polsce trafiło ponad 23 tys. 300 samochodów Kia, co oznacza, że marka ta zajęła 7. miejsce wśród wszystkich krajowych importerów.
Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.