REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTAC./NIEROTAC. STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA370x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - TOP]
16 lutego 2018 14:06 Polska Agencja Prasowa 1.1 tys. odsłon

Drogi: ponowny przetarg na drugą jezdnię do lotniska Katowice

Od 12 lat ruch na jednym z odcinków ekspresówki odbywa się w obu kierunkach, ze znacznym zagrożeniem dla bezpieczeństwa
fot: maps.google.pl

Ponowny przetarg na budowę drugiej jezdni ekspresowej trasy S1, wiodącej do lotniska Katowice, prowadzi katowicki oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

Chodzi o rozbudowę głównej trasy prowadzącej do lotniska Katowice - od węzła dwujezdniowych dróg nr 1 i 86 w miejscowości Podwarpie do węzła Lotnisko (z drogą nr 913). Pierwsza jezdnia tego liczącego ok. 9,5 km odcinka jest otwarta od listopada 2006 r. Ruch odbywa się tam w obu kierunkach; co pewien czas dochodzi do poważnych wypadków.

Odcinek S1 Pyrzowice - Podwarpie to także jeden z czterech fragmentów S1 przeznaczonych do realizacji (budowy lub rozbudowy) w rządowym Programie Budowy Dróg Krajowych (PBDK) na lata 2014-2023 (z perspektywą do 2025 r.).

Fiasko przetargu po dwóch latach
Pierwszy (trwający ponad dwa lata przetarg na rozbudowę tego odcinka S1) został unieważniony w grudniu ub. roku. Najpierw wybrany w postępowaniu wykonawca z najkorzystniejszą ofertą nie zdecydował się na podpisanie umowy, potem zrezygnowali z tego wszyscy pozostali wykonawcy, których oferty były brane pod uwagę.

GDDKiA prowadziła tamto postępowanie w trybie przetargu ograniczonego od października 2015 r. W pierwszym etapie składano wnioski o dopuszczenie do udziału. Do drugiego etapu zaproszono 20 wykonawców, którzy spełnili określone kryteria. Pierwotnie podpisanie umowy GDDKiA przewidywała na grudzień 2016 r.

Pierwotny wykonawca odstąpił od umowy
Katowicki oddział GDDKiA wybrał najkorzystniejszą ofertę na początku lipca 2017 r. Opiewała ona na 76,8 mln zł brutto. W listopadzie zeszłego roku poinformowano jednak, że wybrany wykonawca odstąpił od podpisania umowy, uzasadniając to zmianą uwarunkowań rynkowych, związanych ze wzrostem czynników cenotwórczych, w tym dostępnością podwykonawców.

W tej sytuacji GDDKiA zamierzała skorzystać z możliwości danej w Prawie zamówień publicznych i dokonać wyboru kolejnej oferty bez przeprowadzania ich ponownego badania i oceny - zwracając się do pozostałych wykonawców. Wszyscy pozostali wykonawcy (najdroższa oferta opiewała na 104,4 mln zł) poinformowali jednak zamawiającego, że nie są zainteresowani zawarciem umowy.

W tej sytuacji tamten przetarg unieważniono, a obecnie ogłoszono nowy. Obejmuje on liczącą ok. 9,7 km drugą jezdnię tego odcinka S1, a także m.in. pięć wiaduktów, most i dostosowanie istniejącego węzła Mierzęcice. Część istniejącej od kilku lat infrastruktury pierwszej jezdni (np. wiadukty nad trasą) uwzględnia przygotowywaną teraz inwestycję, jednak w zakresie np. odwodnienia będzie ona teraz rozbudowywana.

Nowe oferty poznamy 12 kwietnia
Przetarg prowadzony jest w trybie nieograniczonym. Oferty oceniane będą pod kątem dwóch kryteriów: cenowym (do 60 punktów) oraz jakościowym (do 40 punktów). Na to drugie będą składały się: termin realizacji kontraktu (do 13 punktów), personel wykonawcy (do 10 punktów) właściwości przeciwpoślizgowe nawierzchni (do 9 punktów) oraz równość podłużna nawierzchni (do 8 punktów).

Obecny termin otwarcia ofert ustalono na 12 kwietnia tego roku. Okres realizacji zamówienia wyznaczono na 23 miesiące, bez sezonu zimowego (od 15 grudnia do 15 marca). Minimalny termin realizacji to 20 miesięcy (za takie skrócenie terminu oferenci otrzymają 13 punktów).

Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.

REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM]
Więcej z kategorii
REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
REKLAMA 900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
Komentarze (0) pokaż wszystkie
  • CJHFS
    user

REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
NAJPOPULARNIEJSZE - POKAŻ
NAJPOPULARNIEJSZE - POKAŻ
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - UNDER]