REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTAC./NIEROTAC. STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT1]
REKLAMA 300x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA370x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA300x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - LEFT2]
REKLAMA 900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - TOP]
9 sierpnia 2017 10:06 Portal gospodarka i ludzie : : autor: MD 2,173 odsłon

Ogrzewanie: najchętniej sięgamy po ekogroszek

Spośród zapytań ofertowych złożonych w serwisie od 1 lipca 2016 do 26 lipca 2017 roku, 40,5 proc. dotyczyło ekogroszku
fot: Jarosław Galusek/ARC

Miesiące letnie to tradycyjnie czas, w którym Polacy chętnie zaopatrują się w opał na zimę. Jak pokazuje analiza serwisu Oferteo.pl, najczęściej kupujemy materiały opałowe w lipcu i sierpniu, najchętniej zamawiany jest ekogroszek, a na popularności systematycznie zyskuje ekologiczny pellet drzewny.

Serwis, łączący w czasie rzeczywistym osoby poszukujące produktów z ich dostawcami, jak co roku zbadał, w których miesiącach zapotrzebowanie na opał jest najwyższe i jakie rodzaje materiałów opałowych cieszą się wśród Polaków największą popularnością.

Okazuje się, że wciąż najchętniej sięgamy po ekogroszek. Spośród zapytań ofertowych złożonych w serwisie od 1 lipca 2016 do 26 lipca 2017 roku, 40,5 proc. dotyczyło tego rodzaju paliwa. Na popularność ekogroszku składa się kilka czynników. Jego wartość opałowa jest wyższa niż tradycyjnego węgla kamiennego, zawiera on niewiele siarki, pozostawia mniej popiołu, jest wygodny w składowaniu, a przy tym wypełnia europejskie normy dla paliwa ekologicznego.

Na popularności zyskuje ekologiczny pellet drzewny. Dotyczyło go już co czwarte zapytanie złożone w serwisie (wzrost o 4 punkty procentowe w stosunku do ubiegłego roku). Ma on postać niewielkich granulek (wielkości 6–8 mm). Pellet jest jednak droższy zarówno od węgla kamiennego jak i od ekogroszku, wymaga też stosowania specjalnych kotłów, których koszt może wynieść od 5 000 do 10 000 zł, a sam montaż urządzenia dodatkowo pochłonie nawet do 2 000 zł.

Tradycyjnym węglem kamiennym było zainteresowanych 15 proc. użytkowników 12 proc. poszukiwało drewna i drewna kominkowego. Mniej popularne w ostatnim roku były natomiast takie paliwa jak: olej opałowy (3 proc.), brykiety drzewne (2 proc.) i agropellet (1 proc.).

Zamawiając opał, niemal zawsze potrzebujemy dodatkowej usługi w postaci transportu. Jedynie 6 proc. użytkowników serwisu deklarowało, że przewiezie sobie opał we własnym zakresie.

Zamawiający opał w postaci płynnej najczęściej poszukiwali go w ilości od ponad 500 do 1000 litrów (37 proc.). Co czwarty użytkownik serwisu był zainteresowany ilością do 500 l włącznie oraz od ponad 1000 do 2000 litrów.

Z kolei osoby poszukujące opału w postaci stałej najczęściej zamawiały od 1 do 2 ton (27 proc.), a także od 2,1 do 3 ton (15 proc.). Co dziesiąty badany przez Oferteo.pl potrzebował opału w ilości większej niż 10 ton, podobnie wyglądał odsetek najmniejszych zamówień – do 1 tony (11 proc.).

Z analizy serwisu wynika, że najczęściej interesujemy się zakupem opału w miesiącach letnich: sierpniu (14 proc. złożonych w serwisie zapytań) oraz lipcu (13,5 proc.).

– Jest to wynik, który kolejny rok z rzędu potwierdza nasze obserwacje – mówi Karol Grygiel, członek zarządu Oferteo.pl.

– Konsumenci mają świadomość, kiedy najbardziej opłaca się poszukiwanie opału. Warto pamiętać o tym jeszcze przed rozpoczęciem sezonu grzewczego, kiedy mamy czas na dokładne sprawdzenie i porównanie ofert od wielu dostawców – dodaje.

Innymi miesiącami, w których zwiększa się zainteresowanie opałem, są styczeń (11 proc. zapytań) i luty (10 proc.), kiedy najczęściej należy uzupełnić zapasy na dalszą część zimy. Tradycyjnie najrzadziej zamawiamy opał wczesną wiosną: w marcu (5,5 proc. zapytań) oraz kwietniu (5 proc.).

Użytkownicy Oferteo.pl, zamawiając opał, najczęściej wskazywali, że chcieliby zrealizować zamówienie w ciągu miesiąca – tak zadeklarowało 41 proc. z nich. Tylko nieco mniejszy odsetek (39 proc.) potrzebował opału jak najszybciej. Z kolei 14 proc. osób składających zapytania ofertowe zaznaczyło, że opał powinien do nich trafić w ciągu trzech miesięcy.

 – Zamawiając opał, pamiętajmy, że jego ceny mogą się znacznie różnić w zależności od pory roku – przypomina Karol Grygiel.

 – Warto mieć to na uwadze, planując domowy budżet, zwłaszcza że opał zazwyczaj stanowi w nim istotną pozycję.

Przedstawione dane pochodzą z analizy ponad 17200 zapytań ofertowych zamieszczonych w serwisie Oferteo.pl w okresie od 1 lipca 2016 r. do 26 lipca 2017 r. przez użytkowników poszukujących opału.

Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.

REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM]
Więcej z kategorii
Aktualności powiązane
REKLAMA 900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
REKLAMA 900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA900x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - BOTTOM1]
Komentarze (1) pokaż wszystkie
  • Jacek 9 sierpnia 2017 12:59:21
    Profile Avatar

    Cytuję: 'w efekcie jego (peletu) spalania wydzielają się niewielkie (!) ilości dwutlenku węgla'. Czy ktoś czyta teksty, które publikujecie?

  • MNRXS
    user

REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT]
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT1]
CZĘSTO CZYTANE
Kolejna śląska kopalnia zapowiada koniec wydobycia
16 lipca 2024
66,551 odsłon
NAJPOPULARNIEJSZE - POKAŻ
NAJPOPULARNIEJSZE - POKAŻ
REKLAMA 400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x100 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x150 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA400x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - RIGHT2]
REKLAMA 1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA
REKLAMA1600x200 | ROTACYJNA/NIEROTACYJNA STREFA [NEWS - UNDER]