Nowe, kompleksowe rozwiązania i ofertę produktów oraz m.in. ucyfrownienie sprzedaży i obsługi zapowiada PGE Obrót - największy w Polsce sprzedawca energii elektrycznej.
- Dla lepszego zobrazowania tematu, warto mówić o dwóch segmentach tego rynku, sprzedaży do klientów korporacyjnych i klientów masowych. Dla pierwszego produktem głównym pozostanie energia elektryczna oraz gaz, dla drugiego energia i gaz to tylko podstawa do sprzedaży innych usług – wyjaśnia prezes PGE Obrót Dariusz Czuk.
Na rynku energetycznym coraz wyraźniej widać dbałość firm o innowacje. Szef PGE Obrót deklaruje, że spółka pozostanie liderem, stawiając na nowe podejście do klientów.
Startupy i elektromobilność
Wśród nowinek przy sprzedaży elektryczności i gazu wymienia się m.in. programy lojalnościowe, sprzedaż internetową oraz współpracę z przebojowymi spółkami start-up w tzw. obszarze Smart Living (wygodnych i inteligentnych rozwiązań dnia codziennego). Firma widzi też przyszłość w samochodach elektrycznych i zarządzaniu popytem na masową skalę.
- Rynek sprzedaży korporacyjnej charakteryzuje wyraźne dążenie do elastyczności i zmiany modelu zakupowego, z tradycyjnego (opartego na stałych stawkach) na indeksowany (oparty na algorytmach rynkowych). Jako pierwsza firma energetyczna wprowadzamy na rynek oferty indeksowane. Podobnie jak oferty ekologiczne, oparte na świadectwach pochodzenia - wylicza Mariusz Majewski, rzecznik PGE Obrót.
Na rynku masowym dominują usługi uzupełniające wobec energii elektrycznej i gazu: ubezpieczenie assistance, oświetlenie, elektryk-serwisant, którego usługi gwarantowane są przy zakupie prądu.
Dosprzedaż
- Kolejnym krokiem, który widzimy i do którego przygotowujemy swoją organizację, jest dosprzedaż czyli cross-selling, szerokiego wachlarza produktowego, często bardzo dalekiego od dotychczasowego obrazu rynku energetycznego. Takie rozwiązanie jest korzystne dla klientów, ponieważ to ich potrzeby definiują nasze produkty – mówi prezes Czuk.
Spółka, którą kolejny już raz wryóżniono godlem firmy przyjaznej klientowi, utrzymuje na wysokim poziomie usług swoje kanały elektroniczne eBOK i mBOK.
- Najważniejszy jest szacunek dla klienta, a także dbałość o jego bezpieczeństwo i komfort. To od decyzji zakupowych klientów zależą losy naszej firmy. Zdajemy sobie sprawę, że nasza codzienna praca i postawa będzie oceniana – mówi prezes PGE Obrót.
Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.