Prawie 167 mln zł dofinansowania ze środków UE otrzyma miasto Tychy na budowę bezkolizyjnego węzła drogowego - zakłada umowa podpisana we wtorek (28 lutego) w obecności wiceministra rozwoju Witolda Słowika.
Inwestycja, polegająca na przebudowie drogi krajowej nr 44 w Tychach i budowie bezkolizyjnego węzła drogowego, ma w sumie kosztować 207,5 mln zł i być gotowa do końca 2019 roku.
Współfinansowana jest z unijnego programu Infrastruktura Tychy: z unijnym wsparciem zbudują bezkolizyjny węzeł drogowy i Środowisko 2014-20. Ma umożliwić m.in. szybki dojazd do drogi ekspresowej S1, a pośrednio także do lotniska w Pyrzowicach.
Umowę we wtorek podpisali prezydent miasta Tychy Andrzej Dziuba i dyrektor Centrum Unijnych Projektów Transportowych Przemysław Gorgol.
- Niezmiernie się cieszę, że kolejne miasto, z wykorzystaniem środków programu operacyjnego Infrastruktura i Środowisko, będzie mogło sfinansować budowę ważnej inwestycji komunikacyjnej, która przyczyni się do rozwoju miasta Tychy - powiedział wiceminister Słowik.
Celem tej inwestycji, mówił, jest też odciążenie centrum miasta od ruchu drogowego, a także polepszenie stanu środowiska.
Dodał, to już dziesiąta podpisana w lutym podobna umowa; dotąd dotyczyły one takich miast, jak Zamość, Rybnik, Częstochowa, Łomża, Tarnów, Leszno, Bydgoszcz, Leszno, Gliwice i Kraków. W tym tygodniu mają być jeszcze podpisane umowy z takimi miastami, jak Nowy Sącz, Toruń, Gorzów Wlkp. i Sosnowiec.
Na koniec tygodnia, mówił, wszystkie umowy korzystające z tego unijnego programu będą obejmować dofinansowanie w wysokości ponad 1 mld zł. Umowy te będą, jak dodał, z maksymalnym dofinansowaniem 85 proc. wydatków kwalifikowanych.
Obecny podczas podpisania umowy w siedzibie CUPT (obok także m.in. ministra sportu i turystyki Witolda Bański oraz poseł PiS Izabeli Kloc) wicewojewoda śląski Jan Chrząszcz wyrażał nadzieję, że zostanie dochowany termin inwestycji.
Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.
Bezkolizyjna tak jak Tychy Pszczyna budowa trwała 3 lata bezkolizyjna i ograniczenie prędkości 70 km\h chyba chodzi o policje żeby mieli co robić