Australijski region Pilbara ma podwoić eksport żelaza. Sukces - zdaniem inwestorów - zostanie osiągnięty w wyniku zmodernizowania sieci kolei opartej na transporcie surowców - podaje portal mining.com.
Pilbara - zachodnio-północny region Australii słynie od lat 60. XX wieku z wydobycia rud żelaza. Sercem żelaznego zagłębia Antypodów jest miejscowość Newman wokół której znajdują się liczne kopalnie. Urobek jest transportowany z Newman do Port Headland - osiemnastotysięcznego miasta portowego na północnym wybrzeżu Australii. Działająca od sierpnia 2014 r. trasa nie została dostosowana do wzrastających potrzeb przewozu surowców.
Nowe rozwiązanie logistyczne ma wprowadzić w br. Australia's Mineral Resources (AMR) - spółka z siedzibą w Perth specjalizująca się w usługach górniczych, lotniskowych, portowych oraz projektowaniu rurociągów.
Projektem wdrażanym przez AMR jest Bulk Ore Transportation System (BOLK) - System hurtowego transportu rud.
Według informacji zawartych w portalu AMR, BOLK to w pełni zautomatyzowany system linii kolejowych, którego szyny są położone na specjalnie usypanym podwyższeniu gruntu dostosowanym do lokalnej topografii i warunków hydrologicznych. Zastosowanie najnowszych rozwiązań geotechnicznych pozwoli nie tylko zminimalizować środki towarzyszące powstawaniu wykopów i nasypów, ale także zwiększy prędkość transportu za sprawą specjalnego wzoru szyn. Inwestor chwali się, że BOLK jest rozwiązaniem proekologicznym. Nie niszczy naturalnych siedlisk fauny i flory oraz nie narusza istniejącej sieci infrastruktury. Innowacyjny kształt wagonów ma umożliwić szybszy załadunek i rozładunek.
BOLK będzie również rozwiązaniem tańszym wobec kosztów generowanych przez obecne kolejnictwo dzięki zastosowaniu lokomotyw z hybrydowym układem napędowym.
BOTS ma przynieść 1,5 AMR bln dolarów zysku.
Jeżeli chcesz codziennie otrzymywać informacje o aktualnych publikacjach ukazujących się na portalu netTG.pl Gospodarka i Ludzie, zapisz się do newslettera.